משפט

גנב מעל 200 אלף שקל מקשישים ויעמוד בפני כתב אישום

ביהמ"ש קיבל כתב אישום נגד אליהו ארוש בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות גניבת כרטיס חיוב והונאה בכרטיס חיוב. מה הייתה דרך הפעולה שלו?
כפיר אדר |  1
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום לביהמ"ש השלום בפ"ת נגד אליהו ארוש בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות גניבת כרטיס חיוב והונאה בכרטיס חיוב, זאת לאחר שגנב כ-210,000 שקל מקשישים שהגיעו לסניפי בנקים לבצע פעולות באמצעות מכשיר "כספומט".
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלחנן דרייפוס, בין מאי 2019 לאפריל 2021, בחמישים הזדמנויות שונות נהג הנאשם להגיע לסניפים שונים של בנקים בערים שונות באזור מרכז הארץ, במטרה לגנוב את כספם של קשישים שהגיעו לבצע פעולות באמצעות מכשיר "כספומט", תוך שהוא מנצל את תמימותם של הקשישים.
בכל אחת מההזדמנויות החזיק הנאשם בידו מעטפות והמתין שהקשישים ייגשו לכספומט, אז ניגש אליהם נצמד אליהם בכוח וביקש לסייע להם תוך שהוא מסתיר את מסך הכספומט. במרבית המקרים, במקביל ביצע פעולה של משיכת כסף מהכספומט מבלי שהקשישים ישימו לב לכך, מיד לאחר נטילת הכסף, אמר הנאשם לקשישים כי הכספומט אינו תקין ולכן פעולת משיכת הכסף לא בוצעה.
בחלק מהמקרים, לאחר שהנאשם הסתיר לקשישים את מסך הפעולות באמצעות המעטפות, נטל את כרטיס האשראי שלהם מבלי שישימו לב לכך, הלך לכספומט סמוך ומשך ממנו כסף. לאחר מכן, השיב הנאשם את הכרטיס לקשישים באצטלה לפיה סייע להם להוציא אותו מהכספומט ש"בלע" אותו בעת ביצוע הפעולה הקודמת.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד דרייפוס: "נגד המשיב קמה עילת מעצר ..., שכן קיים יסוד סביר לחשש  שהמשיב יסכן את בטחונו של אדם, או את בטחון הציבור. זאת, לאור העובדה שהמשיב פעל במשך תקופה ארוכה - שנתיים; בשיטתיות; ב- 50 הזדמנויות שונות; נגד אוכלוסיית קשישים מוחלשת המהווה כלשונו "טרף קל", תוך ניצול של תמימותם של חלקם שסברו שהמשיב מבקש לסייע בידם לבצע פעולות בכספומט, ותוך שהוא כופה עצמו עליהם ומנצל את פערי הכוחות המובנים בינו לבינם."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה יהיה עם המרוקאים האלה?
    מישהו 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה כמעט כל הפושעים מהעדה הזאת?
    סגור