משפט

מנהל חברת עבודות עפר הורשע בשורת עבירות מע"מ, מה העונש שקיבל?

במסגרת הפרשייה, הורשע קאיד אבו עראר ונידון ל-10 חודשי מאסר בפועל וקנס על סך 30,000 שקל, עובד נוסף בחברה עליו נגזרו 7 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות
כפיר אדר | 
אולם משפטים (צילום Magma Images)
10 חודשי מאסר בפועל וקנס על סך 30,00 שקל הוטלו על קאיד אבו עראר, בגין שורת עבירות מע"מ שביצע בעת ששימש במנהלה בפועל של חברת "חופרי אבו אחמד בע"מ" מענף עבודות עפר וסלילת כבישים.
קאיד הורשע, יחד עם החברה על ידי השופטת שרה חביב מבית משפט השלום בבאר שבע. במסגרת הפרשייה הורשע גם מרואן אבו עראר בגין עבירות של ניכוי מס תשומות שלא כדין. התיק נוהל על ידי עו"ד ספיר אלון מהמחלקה המשפטית מע"מ באר שבע.
כנגד השלושה הוגש כתב אישום המונה 3 אישומים שונים על עבירות שבוצעו בתקופה שבין ינואר 2012 לדצמבר 2014 בעת שקאיד אבו עראר שימש כמנהל החברה בפועל. האישום הראשון מייחס לנאשמים שתי עבירות של אי הגשת דו"חות במועד, כאשר סכום המס הנגרע מעבירות אלו עומד על 45,954 שקל.
האישום השני מייחס להם עבירה אחת של הוצאת חשבוניות מס ללא תשלום במועד כאשר סכום המס המגולם בחשבונית עומד על סך 38,520 שקל.  האישום השלישי מייחס לנאשמים 16 עבירות של ניכוי מס תשומות שלא כדין, כאשר עולה כי הנאשמים הגישו 16 דו"חות תקופתיים בהם ניכו מס תשומות בסך כולל של 379,634 שקל שלא כדין.
במעמד גזר הדין אמרה כבוד השופטת שרה חביב מבית משפט השלום בבאר שבע כי "יש לנקוט ביד קשה עם עברייני המס ולהשית עליהם ענישה מרתיעה". קאדי אבו עראר והחברה הורשעו בכל שלושת האישומים המיוחסים להם, ועל קאדי הוטלו 10 חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס על סך 30,000 שקל והתחייבות כספית על סך 10,000 שקל.
מרואן אבו עראר, שנקבע כי תפקידו הסתכם במסירת נתונים חשבונאיים למילוי בדיווחיה התקופתיים של החברה לרו"ח שלה, הורשע ב-16 עבירות של פעולה במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק או ישתמט מתשלום מס שאותו אדם חייב בו, ונגזרו עליו 7 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, 4 חודשי מאסר על תנאי, קנס על סך 20,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה