חדשות

יאיר לפיד: "אהפוך כל אבן בכדי להביא ממשלה חדשה"

יו"ר יש עתיד והמחזיק במנדט להרכבת הממשלה בהצהרה לתקשורת לאחר ההודעה של בנט על ביטול האופציה להרכבת ממשלת שינוי תקף את נתניהו: "מי שפגע במשטרה שלא יתפלא שהיא לא מתפקדת, מי שפוגע במערכת המשפט לא יכול להתפלא מפורעי חוק"
אביחי דלאל |  7
יאיר לפיד (צילום עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת)
יו"ר יש עתיד והמחזיק במנדט להרכבת הממשלה, יאיר לפיד, יצא הערב (חמישי) בהצהרה לתקשורת שבה הוא הגיב להודעתו של בנט על כך שהוא עוזב את האפשרות להקמת ממשלת שינוי ובאותה הצהרה לפיד התייחס לאירועים האחרונים ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בפתח דבריו, לפיד התייחס למצב הביטחוני ולמבצע שומר החומות: "יש שני איומים, הראשון הוא חמאס, צריך להיכנס בו בכוח ולהסביר לו שאיתנו לו מתעסקים. קיימנו דיונים ביטחוניים, יש לנו את העוצמה הקשה. השני, מה שקורה במדינת ישראל הוא איום קיומי, אם לא נעצור את האלימות המדינה בסכנה, אם לא נהיה מדינת חוק לא נהיה מדינה, המידנה היא החוק והמדינה היא החוקים. במדינת ישראל אסור שישרפו בתי כנסת, נהג מונית לא יוכל לקבל מכות רק כי הוא ערבי, החוק הוא העליון ורק למדינה מותר להפעיל כוח. ברגע שהאזרחים לוקחים את החוק לידיים, איבדנו את המדינה".
לאחר מכן לפיד תקף את נתניהו: "אי אפשר לעשות הכל במשך שנים, כדי להחליש את המשטרה ואת בית הדין ולהיות מופתעים שהם לא מתפקדים. השנאה מתפרצת ושורפת אותנו מבפנים, מי שפגע במשטרה שלא יתפלא שהיא לא מתפקדת, מי שפוגע במערכת המשפט לא יכול להתפלא מפורעי חוקיכולתי להמשיך את כתב האישום הזה אבל זה לא הזמן. יש לנו משימה לא פשוטה, להחזיר את המדינה הזאת למסלול ולהגיע למצב שבעוד שבוע או שבועיים, ישראל תהיה אחרת עם ממשלה אחרת שתחזיר את שמירת החוק והכבוד לחוק עם שמירה על אזרחים. זה תלוי בנו". 
לאחר מכן התייחסות להודעה של בנט על ביטול האפשרות להקמת ממשלה יחד: "ראיתי מקודם את ההודעה של נפתלי בנט והוא טועה. שינוי עושים כשאתה מאמין שהדרך שלך נכונה, אמשיך להפוך כל אבן להקים ממשלה. 20 יום זה נצח במונחים פוליטיים. ואם לא נצליח- נלך לבחירות וננצח".
בהמשך שוב לפיד ניסה להראות כי ביכולתו להקים ממשלה וניסה לתת תקווה לבוחריו: "כמו שיש בתוכנו את הרוע והאלימות יש את הטוב ואת הלב של אהבת ישראל. לאלה שאוהבים את המדינה וחרדים לה. אסור לתת לאלימות לנצח ולא ניתן לה לנצח. אנחנו הרוב והרוב הוא טוב ושומר חוק והגיע הזמן לשינוי בחברה הישראלית. אני אעשה כל דבר שהרוב הזה יקבל את החברה שמגיעה לו ואת הטוב הזה שמגיע לו". 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    יאיר ואביו
    דנה 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (קשר השתיקה של ״ברית הקסטנרים״) אביו של יאיר לפיד (טומי) היה עוזרו של ישראל קסטנר, ״איש היודנראט״ מ״רכבת קסטנר״, טען שקסטנר ״גיבור״ (מצורף הסרט ״טומי לפיד + סוזי מיכאלי״ דקה 10). פליטת הפה האומללה של גנץ בהשקת מפלגת גנץ לפיד ״ כחול לבן ״ ״המפלגנץ״ שחשפה את הקשר . אתמול כשראיתי בעיתון ידיעות אחרונות את הכתבה על ״ההכרות המרגשת״ של משפחות לפיד וגנץ ״מגטו בודפשט״, כשחיו באותה דירה בגטו בודפשט הנורא מכל , במסגרת השקת מפלגת ״ כחול לבן ״, נסגרו לי מייד מעגלים היסטוריים. קשר ההסתר נחשף מיד !! מייד קלטתי את ״קשר השתיקה וההסתרה של ברית מעריצי קסטנר ״ ימ״ש ומטהרי שמו :טומי לפיד , ד״ר יהודה באואר, היסטוריונים מיד ושם , ובני משפחה קרובים מפורסמים, שלא מספרים את אופי הקשר האמיתי בין המשפחות וכל חבורת אנשי קסטר בהקשרו האמיתי : אני מצרף את העובדות כפי שפורסמו : מחנה ברגן בלזן : א. התברר לי כי על על פי הפרסומים בגוגל שאימו של בני גנץ שהתה ״במחנה החלפות היהודים״ ״ברגן בלזן״, שהיה ״סוג גטו מיוחד של ״מחנה החלפות״ של יהודים מיוחסים ועשירים. ברגן בלזן היה היעד ״ לעסקאות החלפות יהודים״ והיעד של ״רכבת ק
    סגור
  • 5.
    טוב תעשה יאיר לפיד-ממשלה עם מי שלא יהיה-
    מיכאל גלזר 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו ממשלת מיעוט, העיקר לפנות את בלפור
    סגור
  • 4.
    עוד מוקיון שמאל .... (ל"ת)
    תן גז 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מעניין אם אתה יודע מה ומי זה שמאל (ל"ת)
    מיכאל גלזר 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כמו החברים שלו מחפש אבנים (ל"ת)
    רפי 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    כנראה שהמצב באמת היה מהונדס. ביבי הרוויח כמו תמיד. (ל"ת)
    עצבנית 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    לך תפליץ
    אפללו 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לפני שאתה עולה לרגל לכבוד חג השבועות,אתה חייב להיות נקי. לך לחרבן
    סגור