חדשות

סמוטריץ' תוקף את בנט: "איבדת את לגמרי, עצוב ומביש"

אבתיסאם מראענה סיפרה שהיא התריעה, יאיר לפיד מגיב לראשונה ותומך בפעילות הצבאית, בצלאל סמוטריץ' במתקפה על בנט שאמר: "הליכוד הפכה ממפלגת שלטון, למפלגה שנכשלת בניהול המדינה" | כל התגובות של נבחרי הציבור 
אביחי דלאל | 
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ (צילום יונתן סינדל פלאש90)
נבחרי הציבור מגיבים לאירועים של הימים האחרונים. היום (רביעי) נפתלי בנט יצא בפוסט דרמטי בו הוא ביקר את הליכוד ותמך בפעולה הצבאית של הממשלה הפריטטית וזכה לביקורות קשות. יאיר לפיד יצא בפוסט גם ואבתיסאם מראענה הסבירה כי התריעה על האלימות בעבר. אתר ice קיבץ את התגובות של נבחרי הציבור. 
כאמור, נפתלי בנט יצא בפוסט: "עקבות הלילה הקשה של ירי מאסיבי מעזה ופרעות של ערבים ביהודים שהופקרו לגורלם, בערים המעורבות, אני קורא לממשלה לא לסיים את הסבב הנוכחי בעזה לפני שחמאס משלם מחיר יקר. בנוסף, על המשרד לבטחון פנים והמשטרה להבטיח באופן מיידי את בטחונם של המשפחות שנצורות בבתים מפחד הפורעים הערבים למצות איתם את הדין. יש אמצעים לזהות אותם ואי אפשר להניח להם להמלט ללא עונש. המערכת המשפטית והפוליטית חייבת לגבות את מי שמגן בנשק על עצמו ועל משפחתו. העובדה שכרגע הם יושבים במעצר היא עוולה מוסרית, ומסר חמור למי שירצה בעתיד להגן על עצמו".
לאחר מכן בנט החליט לתקוף את מפלגת הליכוד כשהוסיף: "הליכוד הפך ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון. ימינה תיתן גיבוי מוחלט לכל צעד להשבת הבטחון של ממשלת נתניהו-גנץ, במנותק מכל חישוב פוליטי. כעת הזמן להתאחד ולנצח".
 
אלא שההתייחסות של בנט לאירועים לא התקבלה באהבה אצל חברי הכנסת השונים. חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מארק, התייחסה: "הכל טוב נפתלי, רק שהשר לביטחון פנים המיועד בממשלת הבלהות שלך, כן זה שיכול לשבת עם מתן כהנא, עושה סימטריה נפשעת בין היהודים האנוסים בלוד לבין הפורעים הערבים. תתבייש, פשוט תתבייש, איבדת כל יכולת להבחין בין טוב לרע. הכיסא שלא תזכה לשבת עליו עיוור אותך לגמרי".
חבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי הגיב: "לך תתחבק עם עבאס חתיכת נוכל שטוח". גם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שהיה פעיל ברשתות הגיב: "ואף מילה על הורדה מהשולחן של ממשלה עם תומכי הירי מעזה והפרעות של הערבים ביהודים שהופקרו לגורלם בערים המעורבות. איבדת את לגמרי זה נפתלי. עצוב ומביש".
ח"כ יאיר גולן ממרצ התייחס בריאיון ל-103FM: "ככל שניצור מציאות של יותר ויותר חיכוך בין יהודים לערבים - נבנה לעצמנו את מלחמת האזרחים הבאה. יכולות חמאס מוכרות וידועות - אין פה הפתעה". ולאחר מכן שיתף את המאמר של חברו למפלגה עיסאווי פריג' וכתב: "במרצ עושים שותפות יהודית ערבית אמיתית ובימים כאלה מבינים כמה שזה חיוני".
ואם כבר עיסאווי פריג' הוזכר, בהופעה הטלוויזיונית שלו בערוץ 12 הוא דיבר על האחדות בין היהודים לערבים והצליח לרגש את הישראלים בחיבוק שלו עם השר לשעבר, הרב שי פירון. קארין אלהרר יושבת הראש של הוועדה המסדרת בכנסת פירגנה: "מי שמכיר את עיסאווי פריג' לא מופתע מהמילים שלו היום. הוא שליח ציבור, חבר ואיש שלום אמיתי. ריגשת".
אבתיסאם מראענה סיפרה על אזהרותיה בעבר ממקרים דומים ואמרה בריאיון לגל"צ: "במשך שנים דיברתי על החצר האחורית של מדינת ישראל. פשע, אלימות, רצח, פגיעה בנשים, גברים, ילדים והזהרתי שזה עניין של זמן עד שהאלימות תגלוש לתוך החברה הישראלית כולה. לפני שהמצב יהיה בלתי הפיך, חובתנו לעצור את האלימות ועכשיו".
 
יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד ומי שמחזיק במנדט להרכבת הממשלה התייחס לאירועים האלימים בלוד וכתב היום ברשתות: "החמאס ופורעי לוד לא ינהלו אותנו – ממשיכים להקים ממשלה. החמאס לא ינהל לנו את החיים. הפורעים בלוד ובעכו לא ינהלו לנו את החיים. האלימות לא תנהל לנו את החיים. אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח׳ ג׳ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם. בדיוק להיפך: הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו כמה שיותר מהר".
לאחר מכן לפיד הוסיף: "אנחנו ניתן גיבוי מלא לכוחות הבטחון ולשוטרים לפעול בכל דרך להחזרת השקט. הנסיון מלמד שארגוני טרור מבינים רק כוח, וצריכים לדעת שנפעיל כוח ללא היסוס. במקביל נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה, מפני שאנחנו פועלים בקודים אחרים: אנחנו לא מפחדים מהם, והם לא ינהלו לנו את החיים. מה שראינו והרגשנו ביומיים האחרונים הוא תוצר של ההזנחה וחוסר החזון של נתניהו. אם ארגון טרור איסלאמי אינו פוחד לירות טילים על ישובי העוטף, ירושלים ותל אביב, ופורעים ערבים לא פוחדים לשרוף בתי כנסת בלוד, אז אין הרתעה, אין מדיניות, אין ממשלה שאפשר לסמוך עליה. את זה צריך לשנות. ועכשיו".
עוד הוסיף: "ישראל זקוקה יותר מתמיד לממשלת אחדות שתאפשר לנו להתמודד יחד עם האתגרים. אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי של הרכבת ממשלה חדשה בגלל החמאס. זה יהיה פרס לטרור, והגיע הזמן שישראל תפסיק לתת פרסים לטרור. מדינות אינן מפסיקות להתקיים ברגע שיורים עליהן. הן יודעות לפעול במקביל. גם כשמשגרים טילים וזורקים אבנים, הרופאים והאחיות בבתי החולים ממשיכים לעבוד, הרפתנים בעוטף עזה קמים לפרות שלהם, ההיי-טק הישראלי אינו שובת. גם הדמוקרטיה הישראלית אינה נבהלת מאיומים ואינה פוסקת מעבודתה. צריך לקחת נשימה עמוקה ולהרגיע את הילדים שנבהלו מהפיצוצים מעל הבית, אבל במקביל אנחנו ממשיכים במאמץ להקים ממשלת אחדות ישראלית".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה