הטיפ היומי

שבוע ביטוח סיעודי - פרק 3: חקירות ביטוח

חברת הביטוח שולחת חוקר פרטי על מנת לעקוב ולרגל במטרה לנגוס בזכויותינו ולהכשילנו. איך מתנהלים מול החוקרים ובעיקר, מה לא לעשות? עו"ד גלעד רמתי, מומחה להגשת תביעות סיעוד, עם הפתרונים


חשוב להבהיר: המטרה של חברת ביטוח ששולחת חוקר פרטי לעקוב אחר המבוטח ברורה לכל – לנסות ולהוכיח כי אנחנו לא מספרים את האמת לאמיתה או במילים אחרות, לא זכאים לגמלת סיעוד.  המבוטח יקבל את הקצבה הנכספת רק במידה ויוכח כי הוא אכן לא יכול לתפקד בזכות עצמו ונחשב לסיעודי, ובמידה ויוכח אחרת, הכספים העתידיים נמצאים בסכנה.
"חוקרים פרטיים מגיעים לבית של המבוטח ומנסים להוכיח כי הוא לא סיעודי", אומר עו"ד גלעד רמתי, מומחה לתביעות סיעוד. "לעיתים אותם חוקרים משתמשים בכל מיני שיטות לא חוקיות". חוקרי הביטוח שאמונים על הוכחת "השקר שלנו" ינסו להתחזות, גם באופן לא חוקי כאמור, לכל מיני נותני שירות חיוניים כמו עובדי דואר על מנת להפיל את התובע בפח.
עו"ד רמתי מבהיר כי אין לשתף פעולה עם החוקרים הפרטיים. לרוב החוקרים ינסו לגרום למבוטח לצאת מביתם כדי להוכיח שהוא יכול לעשות זאת באופן עצמאי. "אם, בסמוך להגשת התביעה, קיבלתם טלפון מאדם שמזדהה כשליח או כל נותן שירות אחר, המנסה לגרום לכם לבצע פעולות שיוכיחו אחרת מהתביעה שהגשתם, דעו כי ייתכן וזהו חוקר פרטי", הוא מסכם.
לפרקים נוספים במסגרת הטיפ היומי - שבוע ביטוח סיעודי, לחצו כאן