הטיפ היומי

שבוע ביטוח סיעודי - פרק 1: הפעלת פוליסה סיעודית

אף אחד לא מייחל לרגע שבו הוא ייאלץ להפעיל את הביטוח הסיעודי, כאשר חברות הביטוח ינסו להערים קשיים ומכשולים. איך בכל זאת עושים זאת נכון? עו"ד גלעד רמתי, מומחה להגשת תביעות סיעוד, עושה סדר

המונח "סיעודי" הוא מסוג המונחים שלא רוצים להיתקל בהם בשום שלב, ולמרות זאת, ניכר שכאשר מגיעים למצב בו לא מסוגלים לתפקד באופן מלא או לנהל אורח חיים עצמאי, אנחנו מבינים שעלינו לקבל סיוע על מנת שנוכל למצות את זכויותינו. כאזרחים במדינת רווחה, ברור כי בעת משבר או צרה שמורה לנו הזכות לפנות לחברת הביטוח ולתבוע את המגיע לנו כסיעודיים. כדי לקבל את המגיע לנו, חשוב להכיר לעומק את ההגדרה "סיעודי".
"סיבת הדחייה השכיחה ביותר בקרב חברות הביטוח היא אי הגדרת מקרה ביטוח" אומר עו"ד גלעד רמתי, מומחה להגשת תביעת סיעוד. "חברת הביטוח בעצם אומרת שאנחנו לא סיעודיים ולא מגיעה לנו קצבה".
על מנת לקבוע מיהו אדם סיעודי, קיימים מספר קריטריונים שמתחלקים ללקות במצב תפקודי כמו הליכה, קימה ושליטה על סוגרים, או לקות במצב קוגניטיבי, דוגמת חוסר התמצאות בזמן או במקום. על אף האמור, נראה כי בחברות הביטוח עדיין לא ששים "לחלק" קצבאות ונדרשת עזרה בדמות ייעוץ משפטי איכותי ומקצועי על מנת שנוכל להתמודד מול החברות הגדולות.
לפרקים נוספים במסגרת הטיפ היומי – שבוע ביטוח סיעודי, לחצו כאן