השוק

מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם: מסוכן "לשבת" על מזומן

ריי דליו המייסד של קרן הגידור הגדולה בעולם מזהיר את הציבור מהחזקה של מזומן בתקופות בהן האינפלציה עולה; "אל תשבו על המזומן, זה מסוכן" הוא אמר לכלי התקשורת בארה"ב
ניצן כהן |  3
בורסה (צילום pixabay, pexels, freepik)
המיליארדר ריי דליו, מנהל ומייסד קרן הגידור בגדולה בעולם בריג'ווטר, מזהיר את הציבור שלא להחזיק מזומן בתקופה כזו. "אנחנו בתקופה שהמחירים עולים ולכן אל תשבו על מזומן, זה מסוכן מידי" הוא אומר לכלי התקשורת בארה"ב.
דליו מכוון לכך שרכיב המזומן בתיק ההשקעות נשחק אם הוא אינו מושקע ומניב איזו תשואה כשהתהליך הזה בתקופה של אינפלציה עולה מסוכן עוד יותר והוא שוחק את הכסף.
באופן עקרוני, בימים של אינפלציה, המחירים של הנכסים הפיננסיים עולה כדי להדביק את עליות המחירים. כך למשל כשהאינפלציה עולה נצפה למניות של החברות לעלות כך למשל מניות הפיננסים ומניות של החברות הקמעונאיות אמורות לעלות כי הבנקים שנתנו הלוואות צמודות מדד יקבלו יותר כסף על אותה הלוואה והקמעונאים יעלו מחירים (בדרך כלל יותר מהאינפלציה) כדי לפצות על עליית מחירי חומרי הגלם וכן הלאה.
דליו אומר שמי שמחזיק רכיב מזומן גבוה בתיק מפספס את ההגנה שמעניקים האפיקים כמו מניות הפיננסים, הקמעונאיות ואגרות החוב צמודות המדד כך שבמונחים ריאליים, תיק ההשקעות מפסיד כסף על יתרות המזומנים הלא מושקעות שלו.
יש לציין כי בתהליך מקרו כלכלי הרי שאם אנשים רוצים להתגונן מאינפלציה וקונים נכסים הרי שהם למעשה אלה שיוצרים את האינפלציה כך למשל אם כדי להתגונן מאינפלציה נרכוש דירה, והשכן ירכוש דירה והחברים ירכשו דירה למרות שהם לא צריכים, הרי שמחירי הדירות יעלו ומי שמחזיק מזומנים ולא רוכש דירה - המחירים פשוט יעלו לו כך שאם כן ירצה לרכוש דירה, המזומנים שיש לו כבר לא יספיקו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המזומן הוא המלך (ל"ת)
    איתיק 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נוכלות
    אבי1 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מנסה להכניס את העדר לשחיטה בכך שהוא ממליץ להשקיע במניות . ומה עם המפולת בשוק המניות .?
    סגור
  • 1.
    כשיש לך מזומן
    ברוך 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא מפסיד עקב ירידת מטבע זר ונפילת הבורסה.אינפלציה זה זמני מחר דיפלציה
    סגור