השוק

הנפט מזנק וגדעון תדמור ירוויח עוד 300 מיליון דולר

אחד הנתונים המעניינים הוא שמחיר חבית נפט ששימש לעדכון תזרים המזומנים של נאוויטס עמד על 61 דולר בעוד אם מחיר חבית יתייצב ברמה של 75 דולר הרי שהתזרים של נאוויטס יזנק ל-2.2 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור עדכנה היום את תזרים המזומנים החזוי שלה מפרויקט שננדואה. הצורך בעדכון תזרים המזומנים נובע מהשינויים החריפים במחירי הנפט שהגיעו כבר לרמה של 82 דולר לחבית.
מעדכון התזרים עולה כי בהנחת עבודה של התייצבות המחירים ברמה של 61 דולר לחבית, תזרים המזומנים המהוון של החברה צפוי להסתכם ב-1.6 מיליארד דולר בעוד אם מחיר חבית נפט יתייצב ברמה של 75 דולר (נזכיר כי מחיר חבית נפט עומד כיום על כ-82 דולר) הרי שהתזרים החזוי של (המהוון) של החברה מהפרויקט יזנק לכ-2.2 מיליארד דולר.
על פי דוח העתודות המעודכן של החברה, מאגר שננדואה מכיל כ-388 מיליון חביות נפט וגז (BOE) כשחלקה של נאוויטס עומד על 190 מיליון חביות. פיתוח מאגר שננדואה החל בחודש אוגוסט השנה, לאחר קבלת החלטת השקעה סופית (FID) של השותפות במאגר.
בנאוויטס מעריכים כי הפיתוח של הפרויקט צפוי להסתיים בסוף שנת 2024, כאשר בשנת ההפקה הראשונה המלאה הוא צפוי להפיק כ-80 אלף חביות ביום, מ-4 בארות הפקה. עלות ה'break-even' בפרויקט עומדת על 16 דולר לחבית ועלות ההפקה השולית לחבית הינה כ-8 דולר.
תקציב הפרויקט הכולל עומד על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס, שמחזיקה ב-49% מהזכויות במאגר, הוא כ-900 מיליון דולר. נאוויטס ושותפותיה העמידו כמוסכם מקורות לחלקן במימון לפרויקט עוד לפני מועד החלטת ההשקעה, במטרה להבטיח יציבות פיננסית מלאה לאורך תקופת פיתוח הפרויקט, תוך נטרול סיכוני מימון בהקמה.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "נאוויטס נכנסה לפרויקט שננדואה תוך ניצול הזדמנות ייחודית ובעיתוי מצוין וכעת פיתוח הפרויקט יצא לדרך עם רוח גבית של העלייה במחירי הנפט. עלות ההפקה השולית הנמוכה ושיעור האחזקה הגבוה של נאוויטס בפרויקט צפויים ליצור ערך רב למשקיעים. הערכתנו הייתה ונשארה שהנפט הוא משאב משמעותי עם ביקוש גובר ושאינו בר חלוף בעשורים הקרובים. שילוב של מקורות אנרגיה מתחדשת הכרחי ומבורך אך יש לראותו באופן ריאלי ובפרופורציות הנכונות ".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה