השוק

גייטס במסר לבזוס ומאסק: "יש מה לעשות בכדור הארץ"

מייסד מייקרוסופט סיפר בראיון כי בעוד המיליארדרים נאבקים במרוץ החלל, מיקודו כרגע הוא במציאת תרופות למחלות המשתוללות: "הפכתי אובססיבי לדברים כמו מלריה ו-HIV ולהיפטר מהמחלות האלה"

כפיר אדר | 
גייטס מאסק בזוס (צילום יוטיוב:Roadsnow, מערכת ice)
המרוץ לחלל הוא הקרב החדש בקרב המיליארדרים שמקווים להרוויח כסף גדול על התחום בעתיד. ג'ף בזוס ואילון מאסק, שני האנשים העשירים ביותר בעולם כרגע, הפנו את תשומת ליבם לחקר החלל ושניהם כבר טעמו את ההצלחה.
בעוד שבזוס טייל לקצה החלל לפני שבועות ספורים על סיפון החללית החדשה שפרד שפותחה על ידי חברתו Blue Origin, חברת SpaceX של מאסק הפכה למחזיקה במעמד החלוצי לנסיעות פרטיות לחלל כשהאחרונה שלחה צוות כל אזרחי למסלול מחוץ לאטמוספרה.
עם זאת, ביל גייטס, גם הוא בטופ 10 של עשירי תבל, מאמין שיש "הרבה מה לעשות" כאן בכדור הארץ. בראיון למנחה הטלוויזיה ג'יימס קורדן על התעניינותם של המיליארדרים בנסיעות וחקר החלל, אמר מייסד מיקרוסופט כי מיקודו כרגע הוא במציאת תרופות למחלות המשתוללות. ברחבי כדור הארץ.
"מרחב? יש לנו הרבה מה לעשות כאן על פני כדור הארץ", אמר גייטס. "אני לא יודע - הפכתי אובססיבי לדברים כמו מלריה ו-HIV ולהיפטר מהמחלות האלה, וכנראה שיעממתי אנשים במסיבות קוקטיילים שמדברים על מחלות".
קרן ביל ומלינדה גייטס, שנוסדה ומנוהלת על ידי גייטס ואשתו לשעבר, מלינדה פרנץ' גייטס, פועלת רבות למיגור המחלות הללו. גם בזוס וגם מאסק הבינו את הביקורת על פרויקטים לחקר החלל שלהם. זמן קצר לאחר טיסת החלל הבכורה שלו, הסכים ראש אמזון כי מבקריו צודקים ברובם.
"עלינו לעשות את שניהם. יש לנו הרבה בעיות כאן ועכשיו על כדור הארץ ואנחנו צריכים לעבוד על אלה ואנחנו גם צריכים להסתכל על העתיד, תמיד עשינו את זה כמין וכציוויליזציה", אמר בזוס כזכור לא מכבר והשקיע בסטארט אפ שמטרתו לעצור את ההזדקנות.
מאסק גם הסכים כי יש להשתמש ברוב משאבי כדור הארץ כדי לפתור את הבעיות המטרידות את עולמנו. "אני חושב שכדאי שנשקיע את הרוב המכריע של משאבינו בפתרון בעיות בכדור הארץ. כמו כן, 99 אחוז פלוס מהכלכלה שלנו צריכים להיות מוקדשים לפתרון בעיות על פני כדור הארץ ", אמר." אבל אני חושב שאולי אפשר ליישם משהו כמו אחוז אחד, או פחות מאחוז אחד, להארכת החיים מעבר לכדור הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה