השוק

הימור כושל: מנכ"ל חברה ציבורית הפסיד 2.4 מיליון דולר בהשקעה

בעל השליטה בדקמא קפיטל שהוא גם מנכ"ל החברה הפסיד בהשקעה כושלת, בין היתר לאחר הימור נגד AMC והפסיד 2.4 מיליון דולר; דירקטוריון החברה שלל ממנו את סמכויותיו ודרש ממנו שיפוי
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
בעל השליטה בדקמא קפיטל שמכהן גם במנכ"ל החברה ביצע שורה של השקעות שנכשלו, בין היתר תוך כדי חריגה מהמסכות שהקנה לו דירקטוריון החברה והפסיד 2.4 מיליון דולר. דירקטוריון החברה שלל ממנו את סמכויותיו בחברה.
כאמור, דקמא קפיטל דיווחה היום לבורסה כי נתנאל לורנצי, בעל השליטה בחברה והמנכ"ל שלה קיבל הרשאה מהדירקטוריון להשקיע 5 מיליון שקל מתוך יתרות המזומן של החברה וזאת כשכל השקעה לא תעלה על מיליון שקל.
במהלך סוף השבוע הודיע נתנאלי לורנצי ליו"ר הדירקטוריון של החברה כי חרג מהסמכות שניתנה לו והפסיד 2.4 מיליון דולר על הנייר וזאת בשל העובדה כי ההשקעות לא מומשו ולכן לא מומש ההפסד.
דירקטוריון החברה התכנס ודרש מלורנצי לחתום על כתב שיפוי לחברה בגין ההפסדים שנגרמו בשל החריגה המשמעותית (כך על פי ההודעה). במקביל שכר הדירקטוריון איש מקצוע שיפעל למזער את הנזקים לחברה ויממש את תיק ההשקעות.
שתי ההשקעות שהניבו לחברה את ההפסד הגדול ביותר הן ההשקעות בחברת AMC זעלתה לכותרות בעקבות ההשקעות של משקיעי רובין הוד שמאופיין בכך שמדובר במשקיעים צעירים שיש להם כסף ומעבירים מידע באמצעות רשתות חברתיות. השקעה נוספת הייתה בחברה affirm.
כאמור, דירקטוריון דקמא התכנס במוצאי השבת האחרונה והפקיע מלורנצי את הסמכויות הנוגעות למימוש תיק ההשקעות ומינה דירקטור בלתי תלוי שיאתר מנהל השקעות שיפעל למימוש התיק ויפקח עליו. בנוסף ביקש דירקטוריון החברה ממבקר הפנים שלה להכין דו"ח שיסביר מה קרה ואיך מנגנוני הביקורת של החברה לא איתרו את החריגה הלכאורית במדיניות ההשקעה של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה