השוק

אסטרטג הריביות של לאומי בריאיון: הבורסה יכולה לרדת אפילו ב-10%

דודי רזניק, אסטרטג הריביות של בנק לאומי, מעריך שהכלכלה העולמית לא לפני התפרצות אינפלציונית אבל בהחלט מדובר על עליית מדרגה; "שרשרת הייצור תחזור להיות נורמלית בשנה הבאה וזה ימתן את עליות המחירים" | ריאיון ל-ice
ניצן כהן | 
דודי רזניק, אסטרטג הריביות של בנק לאומי (צילום יחצ לאומי, אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
אסטרטג הריביות של בנק לאומי, דודי רזניק, מעריך היום (ראשון) בשיחה עם ice שהעולם לא לפני התפרצות אינפלציונית בסדרי גודל של 5% "אנחנו כן ברמה של 3% אינפלציה בישראל ובארה"ב אבל אני לא מעריך שאנחנו באינפלציה גבוהה באופן פרמננטי כמו שהכרנו בעבר".
מאיפה הגיעו עליות המחירים האלה?
"זה נכון שיש עליית מדרגה אינפלציונית אבל היא זמנית. כי מה שקרה כאן שהחודשים האחרונים מתאפיינים בכמה דברים שהם ייחודיים וזה היציאה מהסגרים, דבר נוסף זה העלייה במחירי הסחורות בכל העולם שמביאה לאינפלציה מיובאת ודבר שלישי שאני רוצה לעמוד עליו הוא שבהרבה מקומות ובהרבה שרשרות ייצור יש האטה בתהליכים וזה גורם לעיכוב בייצור והספקה של מוצרים שלוחצים את המחירים כלפי מעלה.
"כמו שאנחנו בבנק לאומי רואים את הדברים, לפחות לגבי ישראל, ויש לנו רמה של ביטחון שיש כאן עליית מדרגה אינפלציונית. ולקראת סוף 2021 ותחילת 2022 אנחנו נראה התייצבות של רמות המחירים. אנחנו לא רואים כרגע איזה חזרה לתהליך אינפלציוני ברמות מחירים שעולות משנה לשנה שנתיים או שלוש שנים רצופות שמייצרות תהליך אינפלציוני מאיים".
מאיפה יבואו ירידות המחירים?
"אל תתבלבל, סביבת האינפלציה עולה לכ-2% ב-2021. וב-2022 תבוא ירידה שתבוא להערכתנו, ממצב שבעולם בקצב כזה או אחר, נצא מהסגרים ותהליכי הייצור והסחורות יחזרו להיות נורמליים. אני לא רואה מצב סביר שתהיה עלייה נוספת במחירים כמו מצב שהנפט שחזר לרמה של טרום המשבר של 75 דולר לחבית, יגיע פתאום ל-100 דולר לחבית.
"בישראל צריך לזכור שאנחנו מדברים על כלכלה עם יוקר מחייה מבני גבוה. ובהחלט יש מקום לפעולות על ידי הממשלה להורדת יוקר המחיה. בישראל יש את החוזק של השקל שפועל נגד האינפלציה ובנק ישראל עובד קשה עם קניות מט"ח למתן את ההתחזקות של השקל וזה אמור למתן את עליות המחירים בכל הקשור למוצרים מיובאים".
יכול להיות שארה"ב תשוך את העולם כולו לאינפלציה?
"המצב בארה"ב הוא סוג של אנומליה בשווקים, האינפלציה מגיעה לשיא והתשואות יורדות. אני חושב שיש כאן כמה דברים: העלייה של האינפלציה בארה"ב היא טכנית. מדדי המחירים היו נמוכים ב-2020 ונכנסו מדדים גבוהים של הפוסט קורורנה ואם מנטרלים את שני תהליכי הקיצון, אנחנו ב-2.5% אולי 3% אינפלציה אבל בטח לא 5%.
"דבר נוסף שיש הערכה בשווקים שתהליך העלאת הריבית יתחיל מהר ממה שחשבו אבל יהיו פחות העלאות ריבית ממה שחשבו בתחילת התהליך. מהר מאוד העולם יתאזן וארה"ב תחזור לצמיחה מתונה ולכן ראינו ירידת תשואות בחלק הארוך ועליית תשואות בקצר.
"דבר נוסף, יש חשש מהרמות הגבוהות של שוק המניות וזה מסיט כסף לחלקים הארוכים של אגרות החוב. אני מניח שאנחנו יכולים לצפות למימוש של עד 10% במדדים, אבל אני לא רואה קריסה יותר דרמטית.
"צריך לזכור שבסופו של דבר בעולם יש יציאה מהקורונה אבל היציאה לא תהיה מהירה כמו שחושבים ואולי אף איטית. גם בישראל יש כאן סוג של עלייה בתחלואה, קטנה ולא משמעותית אבל צריך לתת עליה את הדעת שהסיפור של הקורונה יהיה פחות טוב ממה שחשבנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה