השוק

שיכון ובינוי זכתה בחוזה ענק של 1.5 מיליארד דולר בארה"ב

החוזה יהיה להקמה ותפעול של תעלה להסטת מי שיטפונות עזים בעיר פארגו ואזורים סמוכים בצפון דקוטה; שיכון ובינוי תהיה חלק מקבוצה שתקים את הפרויקט שעדיין כפוף למספר אישורים וסגירת מימון
ניצן כהן | 
עסקת ענק לשיכון ובינוי. החברה זכתה כחלק מקבוצה במכרז להקמה של תעלה להסטת מי שיטפונות בעיקר פארגו ואזורים סמוכים לה בצפון דקוטה. העסקה היא בהיקף כולל וענק של 1.5 מיליארד דולר.
שיכון ובינוי תחזיק, בכפוף לסגירת הפרויקט לרבות הסגירה הפיננסית שלו, ב-42.5% ממניות הזכיין וב-35% ממניות הקבלן שיבצע את הפרויקט. בסך הכל מדובר בזיכיון למשך 29 שנים כשמשך ההקמה של הפרויקט יהיה 6 שנים ויחל עוד השנה.
כאן המקום לציין כי הקמת התעלה בצפון דקוטה היא חלק מפרויקט ענק של הממשל האמריקאי לקחת את כל נושא התשתיות בארה"ב צעד אחד משמעותי קדימה. הכניסה של שיכון ובינוי לפרויקט משמעותית בשל העובדה כי חברות ישראליות יוכלו לקחת חלק בפרויקט השיקום האמריקאי וליהנות מההכנסות שינבעו ממנו כמו גם מהניסיון הנצבר בהקמה של פרויקטים גדולים מסוג זה.
שיכון ובינוי עולה הבוקר בבורסה ביותר מ-3% וזאת למרות המגמה השלילית בשוק. שיכון ובינוי נמצאת בתקופה טובה. החברה נמצאת בימים אלה ברוד שואו לקראת הנפקת זרוע האנרגיה במתחדשת שלה "שיכון ובינוי אנרגיה" ובכך תציף ערך משמעותי למשקיעים. השווי של החברה כפי שעולה מהרוד שואו יכול אף להגיע לרמה של 4 מיליארד שקל מה שיביא לגיוס של כ-1.5 מיליארד שקל בהנפקה שתהפוך לגדולה ביותר השנה.
שיכון ובינוי ניסתה למזג את שיכון ובינוי אנרגיה לתוך פז הציבורית וזאת כחלופה להנפקה אולם ככל הנראה מהלך זה לא הסתייע ולכן החברה החליטה להציף ערך דרך הנפקה עצמאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה