השוק

נשיא טסלה הפורש מכר את מניותיו, וזה הסכום המטורף שקיבל

בתחילת החודש הודיע נשיא טסלה ג'רום גילן על פרישתו מהתפקיד, זאת לאחר שמונה כנשיא בחברה רק במרץ באחרון. בשבועיים האחרונים מכר את מניותיו בחברה והגיע למאות מיליוני דולרים
מערכת ice |  4
טסלה (צילום unsplash edit ice)
מסמכים שהוגשו לרשות לניירות ערך בארה"ב, ה- SEC, חושפים את שווי המניות שמכר נשיא טסלה היוצא. ג'רום גילן שעזב את חברת הרכבים החשמליים בתחילת החודש, מכר את מניותיו בחברה בעשרת הימים האחרונים וגרף שווי עצום. לפי המסמכים שהוגשות, שווי המניות שנמכרו הגיע לכ-274 מיליון דולר.
המסמכים התקבלו ב-SEC ביום שלישי, ולמעשה שופכים אור על שוויו של התפקיד היוקרתי בחברה. בסך הכל מכרגילן  215,718 מניות באותו היום שלפי שווין הוא גרף באותו היום 129 מילון דולר. ביום ה-14 ביוני מכר נשיא החברה הפורש עוד 145,289 מניות נוספות ששווין הסתכם בכ-89. נוסף על כך, מחר גילן עוד 90,111 מניות ארבעה ימים קודם לכן. הן נמכרו ב-55 מיליון וכך הגיע לסכום העצום של 274 מיליון דולרים.
עזיבתו של גילן שכיהן עד עתה כנשיא החברה ולמעשה כאחד מארבעת אנשים הבכירים בה מהווה טלטלה בטסלה. כעת מתעוררים ספקות לגבי תוכניות הרכב העתידיות של החברה שהיו אמורות לצאת לפועל.
גילן הגיע לטסלה מתפקידו הקודם כמהנדס ביצרנית הרכב מרצדס. בתפקידו הראשון בטסלה, ב-2010 פיקח על תחום כלי הרכב בחברה ובמרץ האחרון מונה לנשיא ביחידת המשאיות הכבדות. כאמור, בתחילת החודש עזב את החברה במפתיע.
 פרישתו מטסלה הגיעה כשבוע לאחר הדיווח כי ועדת פשרות באוסלו, בירת נורווגיה, החליטה כי על טסלה לפצות את לקוחותיה בעקבות תלונה שהוגשה לוועדה בדצמבר האחרון על ידי יותר מ-30 נהגי טסלה בנורווגיה, שטענו כי עדכון תוכנה למכוניותיהם ב-2019 האט את קצב הטעינה שלהן. עם זאת מדובר בעניין זניח בחברה ולא נראה שיש קשר בין הדברים. המנייה של טבלה רק עלתה מאז, וגילן אחרי שמימש את אופציות הרכישה שלו כנראה רק הרוויח מהעניין.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחד שקיבל שכל מה הוא צריך עוד (ל"ת)
    חי 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה עם קצת הגהה? (ל"ת)
    אח שלו 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    זה כבר הפך לנורמה: כל כמה דקות פורח לנו ביליונר חדש
    עושים אקזיט עלק 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השחיתות של המשק הקפיטליסטי חZירי מרקיעה שחקים. מעניין איך כל הנוכלים האלה "יודעים להשקיע נכון"? כל פעם מופיע איזה Dרעק חדש עם מיליונים בכיסו: "חברים נא לא להתרגש השקעתי שני גרוש לפני שנתיים בסטארט Fאקן אפ ועכשיו יצאתי גדול באקזיט עם 15 מיליון דולר ושימותו הקנאים". מושחתים נמאסתם די כבר!
    סגור
  • תיבדוק את הנורמה הענייה ותראה מה הנורמה
    חי 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי העוני גובר וזה לא נורמה לא עשיר ולא עני כלחם לע נורמלי כי
    סגור