השוק

למרות העלייה בהכנסות, ירידה ברווחיות של אבגול; מזהירה מתוצאות הרבעון השני

העלייה במחירי חומרי הגלם שחקה את רווחי אבגול ב-6.5 מיליון שקל; החברה שעוסקת בייצור בדים לחיתולים ומוצרי היגיינה משלימה בקרוב את העברת קו הייצור מישראל להודו
ניצן כהן | 
לימוד בורסה מניות (צילום פלאש 90 freepik)
אבגול, אחת החברות המעניינות בבורסה שעוסקת בייצור בדים לא ארוגים שעושים בהם שימוש בחיתולים ומוצרי היגיינה דיווחה כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-96 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.
הגידול בהכנסות עומד על כ-5.9%, ונובע בעיקר מתיקון מחירי המכירה הממוצעים בתקופה זו, עקב העלייה במדדי מחירי חומרי הגלם. בנוסף, חידשה החברה את הסכם ההתקשרות עם אחד הלקוחות המשמעותיים שלה, אשר כללו גם עלייה במחירי המכירה.
הכמות שנמכרה ירדה במהלך התקופה בכ-0.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך התקופה סיימה החברה את פעילותה ונוכחותה באתר החברה בברקן, בעוד ברבעון הראשון של שנת 2020 אתר זה עדיין היה פעיל.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, המהווה כ-10.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020, אשר היווה כ-19.8% מסך ההכנסות בתקופה זו.
מהחברה נמסר כי הרווח הגולמי ברבעון הושפע מהעלייה החדה במחירי חומרי הגלם. בנטרול ההשפעה של השינויים במחירי חומר הגלם, הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021 היה גבוה בכ-6.5 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם נרשמה הוצאה של כ- 11.7 מיליון דולר, במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו (הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם) לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה ההשפעה הייתה חיובית בסך של כ-2.3 מיליון דולר (סה"כ השפעה שלילית של כ-14 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד).
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים של אבגול, החברה מזהירה מפני תוצאות הרבעון השני של השנה. "בהמשך למגמה שהחלה ברבעון הרביעי של שנת 2020, מדדי מחירי חומרי הגלם המשיכו לעלות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 (כאמור, מגמת העלייה בתקופה זו הייתה משמעותית, בעיקר בצפון אמריקה). במהלך הרבעון השני של שנת 2021 ונכון למועד פרסום הדוח החלה מגמת ירידה במדדי מחירי חומרי הגלם.
"יחד עם זאת, עקב העלייה המשמעותית ברבעון הראשון של שנת 2021 והשפעתה על מנגנון מדדי מחירי הנטו של חומרי הגלם, החברה צופה כי למדדי מחירי חומרי הגלם תהיה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון השני של שנת 2021, אם כי במידה פחותה לעומת השפעתם על תוצאות הרבעון הראשון. אנו צופים התאוששות מההשפעות הללו במהלך הרבעון השלישי של 2021".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה