השוק

ההנפקה הגדולה ביותר של חברה טכנולוגית בבורסה בת"א הושלמה

חברת הפינטק הישראלית נאייקס תחל להיסחר היום בבורסה לניירות ערך, ההנפקה הגלובלית בוצעה לפי שווי של 930 מיליון דולר: למעלה מ- 70% מהמשקיעים הם בינלאומיים
כפיר אדר | 
הנהלת נאייקס (צילום ניר סלקמן)
חברת הפינטק הישראלית נאייקס תחל להיסחר היום (חמישי) בבורסה לניירות ערך בתל אביב. נאייקס, המפתחת ומספקת פתרונות תשלום וניהול מתקדמים לקמעונאים, השלימה בהצלחה ביום שני השבוע את שלב התמחור של 20% ממניותיה לפי שווי כולל של 930 דולר, השווי הגדול ביותר של חברה טכנולוגית בבורסת תל אביב בעת הנפקתה. זוהי ההנפקה השנייה בגובהה בבורסה בעשור האחרון מבחינת שווי החברה והגיוס הגדול ביותר בשנתיים האחרונות.
ההנפקה כללה 63.5 מיליון מניות רגילות במחיר של 10.50 שקלים למניה: 44 מיליון מניות חדשות של החברה ועוד 19.5 מיליון מניות שיימכרו על ידי שלושת בעלי מניות הקיימים. החברה העניקה לחתמים אופציה למשך 30 יום לרכישה של 9.525 מיליון מניות רגילות נוספות במחיר ההנפקה הראשונית לציבור כאמור.
נאייקס הודיעה כי בכוונתה להשתמש בתמורה נטו מההנפקה, בהיקף של כ-430 מיליון שקל, בעיקר למימון הרחבת הפעילות העסקית, התרחבות לשווקים חדשים ורכישת חברות. נאייקס לא תקבל כל תמורה ממכירת המניות על ידי בעלי המניות המוכרים.
יאיר נחמד, מנכ"ל, יו"ר דירקטוריון ומייסד משותף, אמר: "אנו נרגשים להתחיל בפרק חדש זה במסעה של נאייקס ומאמינים שזוהי רק תחילת הדרך. אנו מצפים לספק ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו כפי שאנו עושים למען לקוחותינו ברחבי העולם מזה שנים. אנו שמחים במיוחד על השלמת ההנפקה הגלובלית המוצלחת בבורסה בתל אביב ומקווים שהיא תסלול את הדרך לעוד חברות טכנולוגיות ואחרות שמעוניינות בחשיפה ובמשקיעים בינלאומיים. אני רוצה להודות לכל העובדות והעובדים שלנו ולשותפינו העסקיים המצויינים שבלעדיהם לא היינו מגיעים לרגע הזה".
תהליך ההנפקה לווה על ידי בנקאי ההשקעות של Jefferies Group LLC, שריכזו את ההנפקה מול המשקיעים הגלובליים, אופנהיימר ושות, בע"מ ולידר שוקי הון, עורכי הדין מהרצוג פוקס נאמן, Davis Polk & Wardwell LLP, גורניצקי ושות', Latham & Watkins, PwC ישראל (קסלמן וקסלמן).
לנאייקס למעלה מ -400 עובדים ב-11 משרדים ב-9 מדינות  ברחבי העולם, כ- 270 מהם במשרדי החברה בהרצליה, בהם מפתחי מובייל, מפתחי חומרה ותוכנה, מומחים פיננסיים, אנשי שיווק ומכירות, DEV OPS, ניהול לקוחות ועוד. נאייקס מפתחת ומייצרת את מוצריה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה