השוק

מדד המחירים לצרכן בארה"ב הפתיע ועלה ב-0.8%

קצב האינפלציה השנתי עומד היום בארה"ב על 2.4%; מדד הליבה עלה באפריל ב-0.9% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו מדד של 0.2% ומדד ליבה של 0.3%
ניצן כהן | 
אבטלה ארהב (צילום Freepik)
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-0.8% לעומת התחזית החציונית של הכלכלנים שצפתה מדד של 0.2% בלבד. מדד הליבה (מדד המחירים לצרכן בניכוי מחירי המזון והאנרגיה) עלה ב-0.9% בעוד התחזית החציונית הייתה לעליה של 0.3%.
קצב האינפלציה השני בארה"ב עומד כיום על 2.4%, קצב גבוה שמתקרב לרף העליון שמוגדר כיציבות מחירים (עליות מחירים ש ל1% עד 3% בשנה).
בשלב זה קשה להחליט אם עליית המחירים היא בעלת אופי קבוע כך שהיא תהיה עליית מדרגה אינפלציונית שתחייב מעורבות של הפדרל ריזרב. עליות המחירים בשלב זה מיוחסות ליציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה וממבצע החיסונים בארה"ב שהולך ומתגבר וגורם לאנשים לצאת מהבתים ול"בזבז" כסף.
בפדרי ריזרב מבינים כי הזרמה מאסיבית של כסף על ידי הממשל שמלווה בריבית אפסית והזרמה של כסף על ידי הבנק המרכזי היא מאיצת אינפלציה ולכן מתישהו צריך יהיה ללחוץ על הברקס, השאלה הגדולה היא התזמון.
דוח התעסוקה של ארה"ב גילה כי שוק העבודה רחוק מלהיות ברמות משביעות רצון ולכן יש צורך לחכות תקופה נוספת כדי לראות אם שוק העבודה חוזר לתפקוד מלא או כמעט מלא ואז יש לפעול לבלימת עליית המדרגה האינפלציונית או ששוק העבודה לא חוזר לתפקוד מלא או קרוב למלא ואז צריך לבחון פעולות יצירתיות כי אבטלה בצירוף אינפלציה היא שילוב קטלני לכל חברה, בטח כזו שעוד משתקמת משנות השיסוי והפילוג של הממשל הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה