השוק

מתמתנות הירידות בבורסה; הדולר חזר להיחלש, נסחר ברמה של 3.279 שקל

למרות היציאה של הזרים נראה כי המוסדיים אוספים סחורה במחירים נוחים; שחקני המט"ח מנצלים את יציאת הזרים ומוכרים מט"ח; משקיע מוסדי: "אנחנו זוכרים מה קרה בסוף סבבים קודמים, השווקים עלו חזק"
ניצן כהן | 
נפילות בבורסה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
לאחר ליל לחימה קשה ברחבי הארץ נראה שהמוסדיים שומרים על קור רוח ואוספים סחורה שהזרים זורקים והירידות החדות שאפיינו את תחילת המסחר בבורסה מתמתנות והמדדים נסחרים כמעט ללא שינוי.
גם שחקני המט"ח מוכרים דולרים במחירים יחסית טובים. בבוקר עוד הדולר התחזק ונסחר ברמה של 3.3 שקל אולם אז נכנסו שחקני המט"ח לזירה ומכרו דולרים כך שהדולר חזר לרדת והוא נסחר ברמה של 3.279 שקל.
כדי להבין את נקודת הכניסה של המוסדיים ואיסוף הסחורה שהזרים מוכרים כמעט בכל מחיר צריך לראות את מניות הבנקים, אלה חביבות במיוחד על ידי הזרים. מניות הבנקים הגדולים ירדו ביומיים האחרונים בסדר גודל של 3% כשבתחילת היום מניות אלה ירדו בשיעור חד הרבה יותר.
צריך לזכור שירידות של 3% במניות הבנקים הגדולים הן ירידות שנחשבות למשמעותיות כי מדובר במניות כבדות מאוד כשבדרך כלל המשקיעים הזרים שרוכשים אותן יושבים עליהן וכמעט לא מוכרים כך הם מקבלים חשיפה לכלכלה המקומית ועכשיו אחרי משבר הקורונה כשהמערכת הבנקאית תוכל לחזור לחלק דיווידנדים ולבצע רכישה עצמית הרי שמניות אלה אטרקטיביות ביותר לזרים - בימים של שגרה.

כרגע למעשה המוסדיים אוספים את הסחורה החביבה על הזרים שהיא גם חביבה למדיי על המשקיעים המקומיים במטרה למכור להם אותה בחזרה במעלה הדרך במחירים גבוהים יותר אבל גם אם הסחורה לא תימכר בחזרה הרי שחשיפה למקרו הישראלי דרך הבנקים, במחירים נוחים היא מעניינת וזה מה שהמוסדיים עושים היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה