השוק

דויטשה בנק: יום רביעי יהיה מבחן לשווקים

השבוע יתפרסמו מדדי המחירים לצרכן וליצרן האמריקאי והם צפויים להיות גבוהים; יחד עם זאת צריך לבדוק את רכיבי המדדים כדי לבחון עד כמה הרכיבים הם בעלי אופי קבוע שילחצו על השווקים
ניצן כהן | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה)
בדויטשה בנק מעריכים כי יום רביעי יהיה יום מבחן נוסף עבור השווקים. ברביעי יתפרסם מדד המחירים לצרכן ויום לאחר מיכן (ביום חמישי) יתפרסם מדד המחירים ליצרן. מעבר לעובדה כי השווקים צופים מדדים גבוהים הרי שמה שמעניין יהיה הרכב עליות המחירים והפרשנות להם.
"הנרטיב המקובל על ידי הפד הוא כי אינפלציה גבוהה כעת היא זמנית בלבד ונראה ירידה באינפלציה על פני חודשי הקיץ. יחד עם זאת 2 גורמים עשויים לגרום לשוק לאי נוחות. ה
"הגורם הראשון הוא ההשפעה של מחירי הסחורות הגבוהים ושיבוש באספקת חומרים כמו המחסור בשבבים. הגורם השני הוא לחץ בשכר העבודה במיוחד בסקטור השירותים שעם פתיחת הכלכלה מחדש נאלץ להתמודד עם כוח עבודה שלא ממהר לחזור לעבוד.
"חששות מפני אינפלציה שנגרמת מרכיבים שכאלה עשויות לגרום ללחץ כלפי מעלה את תשואות אגרות החוב שוב ולכן בשורה תחתונה: השטן נמצא בפרטים של דוח האינפלציה הקרוב עם לחצים כלפי מעלה שנצפים בבירור".
עוד כותבים בדויטשה בנק כי הירידות במניות הטכנולוגיה בשבוע שעבר לאחר הערותיה של יילן בנוגע לריבית היו צפויות. "ריבית גבוהה יותר משמעותה כי רווחי העתיד של החברות מתומחרים בדיסקאונט גדול יותר, נושא רגיש במיוחד עבור סקטור הטכנולוגיה.
"תגובת השווקים באופן כללי לעונת הדוחות של הרבעון ה-1 מסמנת לנו על זהירות מתחת לפני השטח. בממוצע חברות שדיווחו על תוצאות טובות מן הצפי לא זזו ביום שלאחר פרסום הדוחות.
"חברות שהחמיצו את התחזיות נענשות. לכן נראה כי השווקים נוקטים בגישה סקפטית לעבר עונת דוחות יוצאת דופן עד כה 87% מן החברות במדד S&P500 שדיווחו עד כה הכו את תחזיות הרווח, כאשר שיעור ההפתעה ברווח לעומת הצפי עומד על 23.1%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה