השוק

חשש מלחץ שלילי על המסחר בבורסה; הדולר מתחזק ל-3.268 שקל

ההידרדרות במצב הביטחוני שהצטרפה לחוסר הוודאות הפוליטי-מדיני לוחצת את השוק הישראלי מטה; החשש מפני צמצום החזקות של הזרים בטווח הקצר; גורם בשוק ההון: הלחץ הוא קצר טווח
ניצן כהן | 
צילום עדי ישראל פלש 90
בשוק ההון חוששים הבוקר מלחץ של המשקיעים הזרים שיקרין באופן שלילי על המסחר בבורסה. הבוקר נרשמות ירידות שערים בחוזים העתידיים על המדדים האמריקאים והדולר בתל אביב מתחזק בכ-0.5% לרמה של 3.268 שקל.
כאן המקום לציין כי ככל שייווצר לחץ שלילי על שוק ההון המקומי הרי שתנאי המקרו של הכלכלה הישראלית והעולמית לא השתנו ולכן, לפחות לפי פעיל מרכזי בשוק, מדובר בלחץ קצר טווח.
בשוק ההון זוכרים שורה של משברים ביטחוניים שההשפעה שלהם על השוק הייתה קצרת טווח ולהוציא לחץ רגעי ומקומי הרי שככל שתנאי הרקע לא משתנים, השווקים מתקנים את עצמם מהר וחוזרים להיחסר בהתאם לסביבה הכלכלית.
"מלחמה היא לא דבר טוב לאף אחד" אמר הבוקר ל-Ice פעיל מרכזי בשוק ההון "אבל צריך לזכור שלהוציא המשקיעים הזרים שעלולים להילחץ מהמצב הרי שהשוק המקומי עדיין מוטה משקיעים ישראליים ואלה מורגלים בסבבים מסוג זה ולכן יכול להיות שיווצרו מספר הזדמנויות בשוק לאסוף סחורה שעד לא מזמן לא אספנו בגלל המחירים הגבוהים".
מספר נתונים שמפעילים לחץ שלילי על השוק הם הירידות בבורסות אסיה, הירידות אמש בניו יורק, הירידות בחוזים העתידיים והתשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים שחצו שוב את רמת 1.6% כשרעשי הרקע של המצב הביטחוני לא מוסיפים שקט לשווקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה