השוק

אי.בי.אי מעלה את מחיר היעד למניית בז"ן ל-1.1 שקל

האנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות אי.בי.אי מעריך שמגמת התרחבות מרווחי הפולימרים נמשכים עמוק לתוך הרבעון השני וככל הנראה גם עמוק לתוך השנה כולה
ניצן כהן | 
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)
"חודש לתוך הרבעון השני, ניתן להתחיל לקבל אינדיקציות לסביבת המרווחים. מגמת התרחבות מרווחי הפולימרים נמשכת בעוצמה מוגברת לתוך הרבעון השני כאשר מרווחי הפוליאתילן והפוליפרופילן נפתחו לרמות של 1,800 ו-1,700 דולר לטון הגוזרים קצב EBITDA רבעוני של מעל ל-130 מיליון דולר ברבעון השני. 
"המרווחים הגבוהים צפויים לשרור גם בהמשך השנה כאשר כרגע אין צפי להתייצבות משוואת הביקוש וההיצע.  במקביל, בשיחת הועידה ציינה הנהלת החברה כי נעשים מהלכי גידור על מנת לנסות ולקבע עד כמה שניתן את המרווחים המרשימים במגזר הפולימרים" אומר לירן לובלין מבית ההשקעות אי.בי.אי.
לובלין מעריך עוד כי מגזר הדלקים לעומת זאת ימשיך לסבול בטווח הקצר מהיעדר ביקושים לדס"ל אך הוא צפוי להתאושש בהמשך השנה. "נזכיר כי ברבעון הקרוב צפוי בז"ן להשבית את מתקן ה-CCR לתקופה של מספר שבועות כאשר הנהלת החברה מעריכה פגיעה של 20-30 מיליון דולר כתוצאה מההשבתה.
"בשורה התחתונה, לאחר שנה לא פשוטה שעברה על בז"ן תוצאות השנה הקרובה מסתמנות כיוצאות דופן לחיוב. מגזר הפולימרים מציג קצב ייצור EBITDA של מעל למיליון דולר ליום וגם מגזר הדלקים צפוי לחזור לתרום לרווחיות. אנו סבורים כי על אף העליות בשבועיים האחרונים המחיר הנוכחי מהווה נקודת כניסה נוחה למניה.
"בשלב זה רעשי הרקע בדמות פינוי המפעלים ממפרץ חיפה הם לא יותר מהד רחוק ובמניה שהמסחר בה מושפע בעיקר ממרווחי הזיקוק קצרי הטווח ההשפעה של התוצאות הכספיות המצוינות צפויה להיות משמעותית הרבה יותר מאשר החלטות (כבדות ככל שיהיו) לטווח של 10 שנים ומעלה. אנו מעלים את מחיר היעד לבז"ן ל-1.1 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה