השוק

הכלכלן הראשי של אי.בי.אי: עליית המדרגה האינפלציונית בארה"ב מגולמת בשווקים

הכלכלן הראשי של אי.בי.אי, רפי גוזלן, מעריך שהאינפלציה בארה"ב עולה מדרגה לרמה שנתית של 3.6% אולם רמה זו כבר מגולמת בשווקים ולכן חשוב יהיה לראות את תמהיל עליית המחירים
ניצן כהן | 
כלכלה בתקופת הקורונה (צילום pixabay)
השבוע יתפרסמו נתוני האינפלציה לחודש אפריל בארה"ב והצפי הוא לקפיצה בקצב השנתי מ-2.6% ל-3.6% (base effect) במדד הכללי ומ-1.6% ל-2.3% במדד הליבה. "סביר כי עלייה זו הופנמה כבר בשווקים, והפוקוס יהיה על תמהיל האינפלציה כלומר מידת התרומה של הרכיבים הנתפסים כפחות זמניים, מאשר התרומה מצד מחירי הסחורות והמוצרים התעשייתיים" אומר היום רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי.
"אינדיקציה לעלייה במידת הלחצים האינפלציוניים התקבלה בשבוע האחרון גם מרכיבי המחירים במדדי מנהלי הרכש ISM לפעילות התעשייה והשירותים, שהמשיכו את מגמת העלייה גם באפריל לרמות הקרובות לשיא.
"חשוב לציין" אומר גוזלן "כי בהנחה ושני המדדים הקרובים ינועו סביב עלייה של 0.2%-0.3%, הקצב שנתי יגיע לכ-4%, כך שלא מדובר בהפתעה של ממש. עם זאת, ניסיון העבר מעלה כי אמנם רכיבי המחירים נשקו לרמות הנוכחיות 3-4 פעמים ב-15 השנים האחרונות, אך הם שהו ברמות אלו זמן קצר בלבד, שלאחריו חלה בהן ירידה מהירה.
"מכאן שהדגש להמשך השנה הוא לא על הקצב הגבוה הצפוי ב-2-3 המדדים הקרובים, שכן עיקר העלייה באינפלציה כבר אירעה, אלא משך הזמן שלחצי המחירים הנוכחיים יימשכו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה