השוק

בנק לאומי מתחיל לסקר את מספנות ישראל ומעניק למניה המלצת "קניה"

בבנק לאומי מעריכים שמספנות ישראל ימשיכו לשפר את התוצאות העסקיות שלהם וינצלו את היתרונות שלהם מה שגורם לאנליסטים להעניק למניה המלצת קניה עם פוטנציאל עליות משמעותי
ניצן כהן | 
שלומי פוגל אסי שמלצר וסמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
האנליסטים בחדר העסקאות של בנק לאומי התחילו לסקר את מניית מספנות ישראל והם מעניקים לה המלצת "קניה".
מספנות ישראל הנה חברה ייחודית כותבים בחדר העסקאות של בנק לאומי. "החברה פעילה מזה כ-60 שנה. החברה הוקמה כחברה ממשלתית כמספנה ופעילותה התרחבה בשנות פעילותה ובמיוחד בעשור האחרון לתחומים נוספים כמו נמל וסחר בסחורות.
"החברה הונפקה בבורסה בספטמבר 2020. מספנות ישראל פועלת בתחומים המושתתים על מיקום ייחודי, ניסיון מוכח ורב שנים, יתרון מובנה בתחום הביטחוני ויכולות טכנולוגיות גבוהות, מה שיוצר, בתחומים אלו, סף כניסה גבוה למתחרים, וממצב את החברה כשחקן משמעותי. תוצאות החברה משקפות התפתחות חיובית בשנים האחרונות עם צמיחה מתמשכת ושיפור בתוצאות הכספיות".
בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ- 765 מיליון שקל, צמיחה של כ-3%, זאת כאשר הכנסות החברה בתחום המספנה נפגעו ממשבר הקורונה, בשל מגבלות התנועה והמשבר הכלכלי, אשר הקשה על סגירת פרויקטים חדשים בהיקף משמעותי. בתחומי הפעילות האחרים לא היו השלכות שליליות בעקבות משבר הקורונה, ואף להיפך.
"חשוב לציין כי תחום המספנה הנו תחום פרוייקטלי ובשל כך ההכנסות והרווחיות ממנו תנודתיים. היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה הביאה לסגירה של מספר פרויקטים כבר בתחילת 2021, אשר הגדילו את צבר ההזמנות של החברה, נכון להיום, ביותר מ-400 מיליון שקל. מה שצפוי להשתקף, באופן חלקי, בתוצאות החברה כבר השנה. החברה סיימה את 2020 עם רווח נקי של כ-79 מיליון שקל, מול כ- 68 מיליון שקל ב-2019.
"פרויקטים בפיתוח צפויים לתמוך בהמשך השיפור בתוצאות החברה בשנים הבאות – החברה נמצאת בתהליכי בחינה, תכנון ופיתוח של מספר פרויקטים, כפי שמפורט בגוף העבודה. להערכתנו, ועל סמך תוצאות העבר, השקעות עלו עשויות להביא לניצול טוב יותר של נכסי החברה ולשיפור בתוצאות בשנים הבאות.
כאמור, לאומי מעניק למניה המלצת "קנייה", במחיר יעד של 83 שקל למניה, גבוה בכ- 17% ממחיר המנייה בשוק היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה