השוק

הטייקון הצרפתי שהרוויח 17 מיליארד דולר ביום בזכות תכנית החילוץ בסין

הונו של ברנאר ארנו, יו"ר ענקית היוקרה הצרפתית LVMH, זינק ב-17 מיליארד דולר ביום אחד בלבד, בזכות תוכנית התמריצים עליה הכריז הבנק המרכזי בסין. גם שוקי המניות בסין ובהונג קונג זינקו בעקבות המהלכים
שרון בירקמן | 
ברנאר ארנו, הבעלים של תאגיד LVMH (צילום פייסבוק)
ברנאר ארנו, האיש העשיר באירופה ובעלי ענקית היוקרה הצרפתית LVMH, הגדיל את הונו ב-17 מיליארד דולר ביום אחד בלבד, לאחר שסין הודיעה על צעדים חדשים לחיזוק הצמיחה הכלכלית. ארנו לא לבד: שוקי המניות בסין ובהונג קונג רשמו עליות חדות, כאשר מדד הנג סנג של הונג קונג הוסיף למעלה מ-12%, בעוד המדד הראשי של סין הוסיף יותר מ-15%.
עד יום חמישי, ארנו היה המיליארדר שאיבד הכי הרבה משוויו השנה, עם ירידה של 24 מיליארד דולר, בעיקר בגלל ירידה בביקוש למוצרי יוקרה, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. בסוף יום חמישי הונו של ארנו קפץ ל-201 מיליארד דולר, כשמניות LVMH זינקו בקרוב ל-10% בפריז. 

התקווה היא שהצעדים הכלכליים החדשים בסין ישקמו את הביקושים למוצרי יוקרה. ב-LVMH דיווחו ביולי על ירידה של 10% במכירות באזור אסיה במחצית הראשונה של השנה בהשוואה ל-2023, זאת כאשר שוק אסיה היווה 31% מהכנסות החברה בשנה שעברה.
הנהגת סין, בראשות שי ג'ינפינג, התחייבה לתמריצים כלכליים, כולל תמיכה באזרחים מהמעמד הבינוני והנמוך ושיפור מצב שוק הנדל"ן המתכווץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה