דיגיטל וטק

חרם על פייסבוק: מנכ"לית הבנק הבריטי תוקפת, "מפרסמים רמאים"

מנכ"לית הבנק הדיגיטלי המוביל בבריטניה יוצאת למתקפה נגד פייסבוק ומחרימה את פלטפורמת הפרסום של ענקית הרשתות החברתיות. הטענה: לא נלחמים מספיק בהונאות רשת בעלות אופי פיננסי
שירה יום טוב | 
תקלה בפייסבוק (צילום unsplash)
הבנק הדיגיטלי הבריטי Starling יצא בהצהרת חרם על פייסבוק (מטא) כמחאה על התמודדות ענקית הרשת עם פרסומות הונאה. לפי דיווח של ה-cbnc, אן בודן, מנכ"לית ומייסדת סטארלינג, אמרה שהמשרד שלה לא ישלם יותר עבור פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם בזמן שנוכלים שמשתמשים בשירותים אלה מכוונים ללקוחותיה.
במכתב שנתי שפורסם ביום חמישי אמרה בודן: "אנחנו רוצים להגן על הלקוחות שלנו ושלמות המותג שלנו. ואנחנו כבר לא יכולים לשלם כדי לפרסם בפלטפורמה לצד רמאים שרודפים אחרי החסכונות של הלקוחות שלנו ושל בנקים אחרים".
בודן לחצה על ממשלת בריטניה לטפל בהונאות פיננסיות בחוק הבטיחות המקוון, מערכת חקיקה גורפת שחותרת להתמודד עם התפשטות תוכן מזיק בפלטפורמות דיגיטליות.
הצעת חוק הבטיחות המקוונת תטיל חובת זהירות על חברות ביג טק כמו Meta וגוגל, שתחייב אותן לנקוט פעולה נגד חומר מזיק ולא חוקי. חברות שלא יעשו זאת יסתכנו בפני קנסות של 18 מיליון ליש"ט (24 מיליון דולר) או 10% מההכנסות השנתיות העולמיות שלהן, לפי הסכום הגבוה מביניהם.
בחודש שעבר, ועדה של מחוקקים שבדקה את הצעת החוק המליצה שהחקיקה החדשה תכסה מודעות הונאה. רשות ההתנהלות הפיננסית של בריטניה עוררה בעבר אזעקה לגבי פרסומות המקדמות הונאות השקעות. אלה כוללים נוכלי מטבעות קריפטוגרפיים המשתמשים בתמונות של ידוענים כדי להונות צרכנים, למשל.
 
באוגוסט, Google הפסיקה לקבל מודעות לשירותים פיננסיים אלא אם המפרסם קיבל אישור מטעם ה-FCA, או כשיר לפטורים מסוימים. Meta התחייבה בדצמבר להחמיר את המדיניות שלה בנושא פרסום פיננסי, אולם החברה עדיין לא מיישמת שינויים אלה. Meta אומרת שהיא מצפה לעשות זאת בהמשך השנה.
"קידום הונאות פיננסיות מנוגד למדיניות שלנו ואנו מקדישים משאבים משמעותיים להתמודדות עם הנושא הענף הזה בפלטפורמות שלנו ומחוצה לה", אמר דובר Meta ל-CNBC.
"כדי להילחם בזה, אנחנו עובדים לא רק כדי לזהות ולדחות מודעות הונאה בשירותים שלנו, אלא גם לחסום מפרסמים. אף על פי ששום אכיפה אינה מושלמת, אנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיות ושיטות חדשות כדי להגן על אנשים בשירות שלנו מפני הונאות אלו".
לפי הדיווח, לפייסבוק כבר יש מדיניות האוסרת על קידום הונאה פיננסית, כגון הונאות הלוואות ותוכניות המבטיחות שיעורי החזר גבוהים. והחברה אומרת שהיא אוסרת פרסומות שמבטיחות תוצאות לא ריאליות או מבטיחות תשואה כספית.
בודן גם התייחסה למיתוג מחדש של פייסבוק ל-Meta והציר שלה למה שמכונה "metaverse", מציאות מדומה משותפת שבה משתמשים יכולים לקיים אינטראקציה זה עם זה. "כשקראתי שהפרויקט הגדול הבא של פייסבוק, Metaverse, צפוי להיות המניע המרכזי לצמיחת הפיננסים וה-DeFi (פיננסים מבוזרים) בשנות ה-2020 ואילך, אני יודעת שזה צפוי להיות גם שגוי וגם נכון. בעוד שפייסבוק (Meta) עשויה להחזיק בכל מיני הבטחות לעתיד, אני באמת מקווה שההתמקדות שלה ב- Metaverse לא תהפוך להסחת דעת מלעשות את מה שנכון היום, כאן ועכשיו בבריטניה של 2022", הוסיף בודן. .
Starling, שנוסדה ב-2014, הפכה לאחד ממותגי הבנקאות הדיגיטלית הגדולים בבריטניה, עם בסיס לקוחות של 2.7 מיליון. עם 475,000 חשבונות עסקיים, החברה שולטת גם בנתח של 7% משוק הבנקאות העסקית של בריטניה.
בין משקיעי הבנק נמנים גולדמן זאקס, רשות ההשקעות של קטאר ו-Fidelity, והוא הוערך לאחרונה ב-1.5 מיליארד דולר. בין המתחרים שלה ניתן למנות חברות כמו Revolut ומונזו, שהוערכו לאחרונה באופן פרטי ב-33 מיליארד דולר ו-4.5 מיליארד דולר, בהתאמה.
הניסיון של בודן ללחוץ על מטה לנקוט בפעולה נגד הונאה מקוונת בעקבות חרמות המוניות של מותגים גדולים, שהפסיקו זמנית את הפרסום בפייסבוק ב-2020 על כך שלא עשו מספיק כדי לצנזר דברי שטנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה