דיגיטל וטק

דו"ח הסייבר השנתי פורסם: לישראל יש ממה לחשוש?

דו"ח הסייבר השנתי של אקרוניס מתפרסם עם נתונים מדאיגים על ישראל והעולם. בין הנתונים בדו״ח: 36% מהחברות בישראל מדווחות על ניסיונות תקיפת סייבר לפחות פעם בשבוע, 27% מדווחות על פעם ביום

מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
דו"ח הסייבר השנתי של אקרוניס, חברה סינגפורית שפתחה השנה מרכז מחקר ופיתוח בישראל וגייסה השנה 250 מיליון לפי שווי של 2.5 מיליארד, התפרסם אתמול (שלישי) עם נתונים מדאיגים על ישראל והעולם.
הדו"ח קבע כי 36% מהחברות בישראל מדווחות על ניסיונות תקיפת סייבר לפחות פעם בשבוע, 27% מדווחות על פעם ביום; ל-71% מהעובדים מרחוק בישראל יש בעיית קישוריות. 23% דיווחו על ניסיונות תקיפה לפחות פעם בחודש. כ-7% מהחברות דיווחו על ניסיונות תקיפה לפחות פעם בשעה. רק 8% מהחברות, דיווחו שלא היו עליהן ניסיונות תקיפת סייבר. 
הדו"ח מבוסס על סקר מקיף של כ-3,600 מנהלי IT ועובדים שעובדים מרחוק בחברות קטנות ובינוניות מ-18 מדינות - ביניהן ישראל. 
בישראל, דיווחו כ-43% מהעובדים בארגונים שהשתתפו בסקר כי הם מקבלים 1-5 מיילים בחודש עם ניסיונות למתקפת פישינג, מדובר בשיעור השלישי הכי גבוה מבין המדינות שנבדקו (אחרי הולנד ושוויץ). כ-26% מקבלים 6-10 מיילים מסוג זה, וכ-18% דיווחו על מעל 20 מיילים כל חודש. רק 7% מהנשאלים דיווחו כי אינם מקבלים מיילים מסוג זה, ועוד 7% דיווחו כי אינם יודעים לענות על השאלה. 
יותר תקיפות - ויותר תקיפות מתוחכמות. מנתוני הדו"ח עולה כי 3 מתוך כל 10 ארגונים דיווחו על ניסיונות תקיפות סייבר על המערכות שלהם לפחות פעם ביום, בדומה לנתון של שנה שעברה. עם זאת, השנה 20% בלבד מהחברות דיווחו כי לא הותקפו כלל, בניגוד ל-32% מהחברות בדוח מהשנה שעברה. המשמעות היא שיש עלייה בהיקף תקיפות הסייבר בעולם, ספציפית, בחברות בישראל, בולגריה, גרמניה, איחוד האמירויות ובריטניה שחוו הכי הרבה ניסיונות תקיפת סייבר אשר היו מעל הממוצע העולמי.
עוד עולה מהדוח כי ל-53% מסך הארגונים שנבדקו בסקר יש תחושת ביטחון מוטעה לגבי המוכנות שלהם לתקיפות סייבר, כאשר סוג תקיפות הסייבר הנפוץ ביותר בעולם הוא מתקפות פישינג.
לא פחות מ-58% מהארגונים חוו ניסיון תקיפה מסוג זה (לעומת 53.4% בשנה שעברה). מדובר בסוג התקיפה גם הקל ביותר לביצוע והיעיל ביותר. 
עלייה משמעותית בביקושים לפתרונות סייבר. בתגובה לעלייה במספר התקיפות, ביקושים לפתרונות אבטחת סייבר עלו גם הם ובכך יש צעד אחד קדימה של הארגונים. הביקוש לתוכנות אנטי-וירוס גדול השנה ל-73% מהארגונים לעומת 43% בשנה שעברה. יותר ויותר ארגונים מגלים שפתרונות אנטי וירוס בלבד כבר לא רלוונטים נגד האיומים המודרניים, ולכן נרשמה עלייה גם בביקוש גם לתוכנות גיבוי לאנטי-וירוס (backup/disaster recovery) מ-19% בשנה שעברה לכ-48% השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה