דיגיטל וטק

אילון מאסק הציג עדכון לטסלה והסתבך עם הרשויות

אילון מאסק שיחרר עדכון לטסלה FSD Beta, גרסה לא גמורה של תוכנת הפרימיום לסיוע בנהיגה של הרכב. בארצות הברית המחיר הוא 10 אלף דולר מראש או 199 דולר לחודש. הרשויות לבטיחות בדרכים
מערכת ice |  2
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
יצרנית המכוניות, טסלה, שיחררה בשישי האחרון, עדכון שחיכו לו הרבה זמן. העדכון יאפשר לצרכנים לבקש גישה למערכת הנהיגה העצמית בתוכנה, בלחיצת כפתור אחד. המהלך שימח את המעריצים של מאסק וטסלה, אך הוא עלול לסכן את זעמם של רשויות בטיחות הרכב הפדרליות שכבר חוקרות את יצרנית הרכב על ליקויי בטיחות אפשריים במערכות הסיוע שלה לנהג.
FSD Beta היא גרסה לא גמורה של תוכנת הפרימיום לסיוע בנהיגה של טסלה, החברה מוכרת את השירותים המדוברים בארה"ב תמורת 10 אלף דולר מראש, או 199 דולר לחודש. FSD נמכרת עם הבטחה לאפשר לטסלה לשנות נתיבים באופן אוטומטי, לנווט בכביש המהיר, לעבור למקום חניה או להתגלגל ממקום חניה כדי לנסוע מרחק קטן בקצב איטי ללא נהג.
בשבוע שעבר, כאשר מנכ"ל מאסק הודיע ​​על פרטים חדשים וביניהם כפתור הבטא של FSD, הביעה ג'ניפר הומנדי, ראש מועצת הבטיחות הלאומית לתעבורה, דאגה מתוכניות החברה בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".
הומנדי אמרה כי: "יש לטפל בבעיות בטיחות בסיסיות", לפני שטסלה מרחיבה את בטא FSD לרחובות ואזורים אחרים בעיר. גם ראש המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה לא היה מרוצה מכך שהחברה עורכת בדיקות של המוצר הבלתי גמור עם נהגים לא מאומנים בכבישים ציבוריים במקום אנשי מקצוע בתחום הבטיחות. הומנדי גם אמרה בראיונות עם Autonocast, פודקאסט בתעשייה ו'הוושינגטון פוסט', כי השימוש של טסלה במונח נהיגה עצמית מלאה עבור מערכת "סיוע 2 לנהג" מטעה ומבלבל.
מאסק עצמו אמר בשבוע שעבר בציוץ ש- FSD Beta נראית כעת כל כך טובה שהיא יכולה לתת לנהגים מחשבה שגויה שהם לא צריכים לשים לב לנהיגה בזמן שה- FSD Beta מעורבת, למרות שהם אמורים להישאר קשובים.
מאסק מבטיח לבעלי טסלה לחצן  FSD כבר במשך חודשים. במרץ 2021, הוא כתב בציוץ כי הכפתור הקרוב ייתן למשתמשים גישה לגרסת הבטא האחרונה של FSD ברגע שהרכב שלהם יתחבר ל- Wi-Fi. עם זאת, הוא שינה את הגישה. כעת, לטסלה יש מחשב שבו היא משתמשת כדי לתת לנהגים "ציון בטיחות", ולקבוע למי יורשה לקבל ולהשתמש בתוכנת בטא של FSD.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מתי בישראל?
    . 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי בישראל?
    סגור
  • 1.
    לא הסתבך. הרגולטורים חושבים שאפשר לבנות מערכת בטוחה
    אביהו 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב100 אחוז. לא מוכנים להסתפק במערכת שרק טובה פי 10 מנהג ממוצע. הם בעצם עוצרים את הקידמה במקום לחפש את הדרך הנכונה להתקדם עם מערכת שאינה מושלמת אבל יכולה לחסוך הרבה חיים.
    סגור