דיגיטל וטק

סולחה: ממשל ביידן ביטל החרם נגד החברה הסינית שמייצרת כמעט הכל

יצרנית הסמארטפונים שיאומי, שמשווקת מוצרים רבים נוספים כמעט מכל תחום שניתן להעלות על הדעת, תוסר מרשימת החברות המוחרמות, לאחר שהוכנסה אליה על ידי הנשיא דונלד טראמפ ימים בודדים לפני סוף כהונתו
מערכת ice |  1
שיאומי (צילום bixbay)
ארה"ב ביטלה את האיום בחרם נגד שיאומי, יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם לפי נתוני חברת המחקר Canalys נכון לרבעון הראשון של 2021. זאת לאחר שממשל ביידן והחברה הגיעו להבנות שלא פורטו, אך ככל הנראה יפורטו במסמך שיוגש לבתי המשפט בארה"ב בשבוע הקרוב, אך מדווח בלומברג.
לפי המסמך הראשוני שהוגש לבית המשפט, "הצדדים הסכימו על נתיב קדימה שישים קץ לתביעה הזו בלי צורך במחלוקות". לאור זאת, הודיעה מחלקת ההגנה האמריקאית ש"יהיה זה ראוי" להסיר את שיאומי מרשימת החברות המוחרמות על רקע קשרים עם הממשל הסיני.
שיאומי נוספה לרשימה הזו על ידי ממשל טראמפ פחות משבוע לפני סוף כהונתו בינואר האחרון. בניגוד לוואווי, שהיתה יצרנית הטלפונים הסינית הגדולה ביותר עד לצעדי החרם מצד ממשל טראמפ, מכשירי שיאומי לא נאסרו למכירה, אך על אזרחי ארה"ב נאסר לסחור במניותיה.
בתגובה תבעה החברה את הממשל, בטענה שהכנסתה לרשימה נעשתה ללא כל הוכחות, באופן "לא חוקי ולא חוקתי". החברה הדגישה כי לממשל הסיני אין שום שליטה עליה, ואף רמזה כי מלבד הפגיעה בעסקיה בארה"ב היא עלולה לתבוע את המדינה גם על הוצאת דיבה בכך שהכנסתה לרשימה תפחיד גורמים במדינות אחרות שאיתם היא נמצאת בקשרים עסקיים. לפני כחודשיים הוציא שופט מחוזי צו מניעה על החרם האמריקאי נגד שיאומי, והטיל על ממשל ביידן להביא נימוקים להכללתה של החברה ברשימה או להוציא אותה ממנה. עתה נראה כי הממשל לא מעוניין להמשיך את החרם.
לפי הדיווח, משתמע כי הוצאתה של החברה מהרשימה תתלווה בתנאים כלשהם. הממשל האמריקאי והחברה הסינית לא הגיבו לדיווח, ודוברות משרד החוץ הסיני מסרה בתדריך עיתונאים שגרתית כי לא ידוע לה על עסקה בין אחת החברות הגדולות במדינה לבין הממשל האמריקאי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביידן זה כלב מפגר.
    הכלבן 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רע לאמריקאים ורע לישראל.
    סגור