תוכן שיווקי

מהי קונדילומה ואיך מטפלים בה?

תוכן מקודם |
HPV (צילום DEPOSITPHOTOS)
וירוס פפילומה הוא אחד ממחלות המין הנפוצות בעולם ורוב האוכלוסייה שפעילה מינית תיחשף לווירוס במהלך חייה. בעשרים השנים האחרונות ישנה עליה בשכיחותה, ומנגד, ישנה מגמה עולמית לחיסון צעירים נגד המחלה (בארץ, החיסון ניתן על ידי משרד הבריאות לתמידי חטיבות הביניים והתיכונים).
רוב אלו שיחשפו למחלה לא יפתחו תסמינים, אך אלו שכן, יפתחו יבלות (קונדילומות) המופיעות על גבי איברי המין, בפי הטבעת ולמעשה בכל המפשעה, בקרב גברים ונשים כאחד. ויש שיפתחו תאים טרום סרטניים וסרטניים.
מאמר זה דן בקונדילומות ודרכי הטיפול בה. נשוב ונציין כי ישנם חיסונים הניתנים בסל הבריאות כנגד המחלה.
מהם הגורמים להופעת קונדילומה?
ההידבקות בפפילומה (HPV) נעשית כתוצאה ממגע ישיר עם עור נגוע לרוב בעת קיום יחסי מין. היבלות המופיעות על איבר המין הן התסמין הבולט ביותר להידבקות , כאשר הזנים 6 ו-11 הם האחראיים העיקריים ליבלות.
כמו כן, קונדילומה יכולה להופיע במגע מיני לא מוגן (קונדום אינו מונע הידבקות), במקרה של ריבוי בני זוג, מגע מיני עם בני זוג שאיננו מכירים את עברם או כתוצאה ממערכת חיסונית מדוכאת. לרוב, האיברים הנפגעים ביבלות הם אצל גברים בפין ובאשכים, ואצל נשים בנרתיק ובצוואר הרחם, אך לא בהכרח, ולמעשה כל המפשעה והירכיים הפנימיות יכולות להידבק.
כיצד נוכן לזהות את ההידבקות בקונדילומה?
יבלות הן סימן זיהוי ראשוני של המחלה, כאשר לעיתים הן תופענה ללא סימפטומים מוקדמים, ולעיתים, ישנם תסמינים לכך והם יכולים להיות בצורת: גרד, דימום, הופעת פצעים, סדקים בעור, כאבים מקומיים, בליטות בעור, כתמים כהים או בהירים, כאבים בחדירה, הפרשות מרובות או דימום בעת קיום יחסי מין. מלבד זאת, המחלה מלווה גם בהופעת פטריות בשכיחות גבוהה. מובן שבכל חשד או כאב, עליכם לפנות לייעוץ אצל רופא מומחה.
כיצד מאבחנים את מחלת הקונדילומה?
אבחון קונדילומות נעשה לרוב באופן ויזואלי על ידי רופא. בנוסף, ישנן בדיקות נוספות שניתן לבצע. אצל נשים, בדיקת פאפ מצוואר הרחם. ואצל נשים וגברים כאחד ניתן לבצע בדיקת HPV ושליחתה למעבדה לזיהוי סוג הזנים, או שליחת הממצא לביופסיה. אבחון נוסף אפשרי הוא על ידי בדיקת קולפוסקופיה של הרקמות.
החשיבות בזיהוי הזנים היא כדי לאתר את הזנים שנמצאים בקבוצת הHigh risk והם 16,18,31,33,35,39,45,51,52 אותם זנים יכולים לגרום לשינויים טרום סרטניים וסרטניים בתאים, ובמידה ונחשפתם אליהם, יש לבצע בדיקות תקופתיות כדי לוודא שאין החמרה.
כיצד מטפלים בקונדילומה?
ישנם כמה סוגי טיפול בקונדילומה. כיום ניתן לבצע את הטיפול ביבלות באמצעות משחות מקומיות ההורסות את רקמת היבלת, טיפול בלייזר, הקפאה בחנקן נוזלי, מחט חשמלית או כריתה כירורגית באמצעות חיתוך ניתוחי.
לקונדילומות נטייה להתפשט, ולעיתים במהרה. יש להיוועץ עם רופא לגבי שיטת הטיפול הטובה ביותר עבורכם.
בריאות שלמה.
המאמר נכתב על ידי ד"ר גיא גוטמן- רופא בכיר ומטפל בקונדילומות בהצלחה מעל ל-20 שנה.
תגיות טיפול | רופא | רפואה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה