כסף וצרכנות

אחרי שלושה ימי לחימה: זה המצב של הקניונים בדרום

אחרי שנה קשה של קורונה, הקניונים ומתחמי הקניות באזור הדרום מתמודדים עם אויב נוסף, מבצע "שומר החומות". אחד ממנכ"לי הקניון: "מודעים לחשש של האנשים, העסקים לא רוצים לפתוח וזה מבאס"
אביחי דלאל | 
צילום אביחי דלאל ויוסי אלוני פלש 90
אחרי שבשנת 2020 הקניונים ומרכזי הקניות ברחבי הארץ ספגו מכה קשה בשל הנחיות משרד הבריאות, הסגרים והאיסורים על התקהלויות, בשנת 2021 החלה מלחמה חדשה תרתי משמע, ההתמודדות עם המצב הביטחוני וישראל ופרוץ המבצע הצבאי "שומר החומות".  אתר ice סייר בכמה קניונים באזור הדרום, הקניונים שרק חזרו לשגרה פתוחים אך ריקים מאדם והחנויות לא רוצות לפתוח.
בשיחה עם אחד המנכ"לים של הקניונים שבחר להישאר בעילום שם, המנכ"ל אמר ל-ice: "זה ממש מבאס שזה הגיע בתקופה כזאת, אחרי השנה הנוראית שעברנו בתקופת הקורונה. האנשים לחוצים ואני ממש מבין לליבם, למרות שכל הקניון פה סגור, מלא במרחבים מוגנים, יש פניקה ואני מבין את זה שאנשים לא ששים ללכת לקניות. גם בעלי העסקים לחוצים, אנחנו נותנים להם יד חופשית מי שרוצה שיפתח, חלק ניסו אתמול וכשראו שיש ירידה בכמות הלקוחות החליטו לא לפתוח".
קניון פרינדלי בגן יבנה
על גן יבנה נורו מספר יחסית קן של רקטות. קניון פרינדלי, הקניון המרכזי של המועצה המקומית, מלא במותגי בגדים, חנויות פארם, חנויות מזון, חדר כושר וסניף דואר מקומי. בדרך כלל, המגיעים לקניון מתקשים למצוא חניה או לנסוע בכביש הצר של רחוב המגינים בגישה לקניון וביומיים האחרונים מי שיגיע לאזור לא יתקשה כלל למצוא חניה בגלל שהמתחם נותר ריק. מחצית מהחנויות סגורות, למעט חנויות בודדות וחיוניות. 
בתקופת הקורונה החנויות המתחם היה במצב טיפה יותר טוב, הסיבה לכך היא סניף הדואר המקומי שאליו הגיעו אנשים, חנות ה"סופר פארם" שאליה הגיעו גם בתקופת הקורונה וגם המאפייה והסופרמרקט שהיו חיוניים באותה התקופה. יתרון נוסף הוא המתחם הפתוח.
מתחם הביג פאשן באשדוד
מתחם הביג פאשן באשדוד, נפתח במרץ 2015 והוא אחד ממרכזי קניות החדשים באזור. למתחם הגיעו מותגי אופנה מובילים, משחקיה, חדר כושר לאימון אישי ובשבועיים הקרובים צפויה הפתיחה של רשת בתי הקולנוע "סינמה סיטי". במצב כמעט זהה  לפרינדלי בגן יבנה. הביג פאשן נפגע חזק בתקופת הקורונה והסתמך בעיקר על סניף ה"סופר פארם" במתחם ועל היותו מתחם פתוח.
מנכ"ל רשת הביג נלחם לא פעם בהחלטות הממשלה ואישר את פתיחת החנויות על אף שלא אושרו הנחיות משרד הבריאות וזאת לאחר שבחנויות הפועלות במתחם לא שילמו שכירות בתקופות הסגרים.  לאחר סיום הקורונה, הביג פאשן באשדוד חזר להיות תוסס והיה מלא באנשים אך ביומיים האחרונים רואים ירידה דרמטית בכמות האנשים. המתחם באשדוד ריק ורוב העסקים סגורים.
קניון פרינדלי סימול אשדוד
הקניון עצמו ממוקם במרכז מלא במרכזי קניות וקניונים ברובע הסיטי במרכז העיר. בשנים האחרונות הקניון עבר מתיחת פנים ונכנסו מותגים מובילים כמו מקדונלדס וזארה, באותו הקניון יש חנויות מזון, חדר כושר ובעיקר חנויות בגדים מובילות. רוב תקופת הקורונה הקניון  היה סגור. בימים האחרונים הקניון ריק, למעט שני בתי קפה שפועלים בקניון ובו מספר מצומצם של אנשים ביחס לימים אחרים. 
קניון סיטי נצבא סנטר אשדוד
הקניון באשדוד ממוקם גם כן במרכז העיר, סמוך לקניון פרינדלי סימול ולמתחם הקניות של גן העיר. רבים מהצרכנים במתחמים השונים, נוהגים לבקר בשלל המתחמים באזור. בקניון הסיטי, המשמש בין היתר כתחנה המרכזית של האוטובוסים בעיר, יש תחנת דלק, ובעיקר חנויות מזון מהיר לצד מותגי אופנה, רשת הכלבו "בום", סניף דואר מקומי וחנות הפארם של שופרסל Be. 
בתקופת הקורונה, רוב החנויות היו סגורות למעט הגישה לתחנות האוטובוס וחנויות המזון המהיר שפעלו במתכונת טייקאוואי וכאמור, חנות הפארם וסניף הדואר ששימשו כחנויות חיוניות. גם בקניון זה נרשמה ירידה דרמטית בכמות הלקוחות ונסגרו כמה חנויות. 
קניון עזריאלי הנגב בבאר שבע
למערכת ice הגיעו תיעודים של הקניון דקות אחדות לפני מטח הרקטות לעבר ישראל.  שבימים אחרים מלא באנשים נראה ריק מאדם למעט כמה עובדים מיואשים שמחכים ללקוחות חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה