כסף וצרכנות

זה הסכום המטורף בו מוערך הנזק שנגרם למשק בגלל 3 ימי לחימה

הנזק הכלכלי המצטבר של ימי הלחימה נאמד בכ-540 מיליון שקל. הערכה זו מתייחסת לפגיעה בפעילות העסקים ומפעלי התעשייה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לפיהן ב11- עד ה-13 במאי לא התקיימה עבודה במלואה במחוזות דרום ומרכז
כפיר אדר |  2
מדד אמון הציבור במשק הישראלי (צילום freepik)

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר חושף תמונת מצב מדאיגה לגבי המשק הישראלי בעקבות הלחימה בדרום, כאשר הסבב הנוכחי אמנם נמשך ארבעה ימים בלבד עד כה, אבל הנזק נאמד כבר עתה במאות מיליוני שקלים בשל השבתת מקומות עבודה ותחבורה.

תומר מסר כי: "התעשייה הישראלית ממשיכה לייצר תחת אש ועם נוכחות דלה יותר של עובדים ולכן הנזק למשק קטן יותר מסבבים קודמים. על המדינה להסדיר בהקדם את תשלומי השכר לעובדים הנעדרים ממקום עבודתם ובכך לייצר שקט נפשי לעובדים ולמעסיקים". 
מניתוח אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים עולה כי הנזק הכלכלי המצטבר של שלושת הימים האחרונים לכלל המשק נאמד בכ-540 מיליון שקל. הערכה זו מתייחסת לפגיעה בפעילות העסקים ומפעלי התעשייה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לפיהן ב11-13 במאי לא התקיימה עבודה במלואה במחוזות דרום ומרכז.
אומדן זה מבוסס על עלות יום עבודה תחת הנחה כי כ-35% מהמועסקים במרחב דרום נעדרו מעבודתם, לצד כ-10% במרחב מרכז. אומדן זה, אינו לוקח בחשבון נזקים כספיים מפגיעות ישירות במפעלים, פגיעה ברווחיות ונזקים עקיפים כגון פגיעה במוניטין מול לקוחות בחו"ל, ביטול עסקאות, אי עמידה בלוחות זמנים ועוד.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל תדאג לחילונים ולחיילים לא יהיה כסף
    משה כף 05/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לחרדים ולמשפחתו של אריה דרעי מכלוף הגנב יהיה גם יהיה מלא כסף שהמושחת מחלק להם
    סגור
  • 1.
    כסף
    ישראל 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה מענין כסף בזמן שנרצחים יהודים במדינה כשבראש תמיד כסף וכסף ומפחדיים שנפסיד כסף ובעצם מוכנים למכור את המדינה בשביל כסף תגידו השתגעתם
    סגור