כסף וצרכנות

כמה כסף הרוויחו המיליארדרים של אמריקה במהלך מגפת הקורונה?

בדיקה של פורבס מגלה מה קרה לרשימת המיליארדרים של ארה"ב, בעוד רוב האוכלוסייה קרסה בזמן הקורונה. וגם: מי המיליארדר שהרוויח יותר מכולם? והאם העלאת שיעור המס תהיה הסוף לחגיגה?
כפיר אדר | 
גייטס מאסק בזוס (צילום יוטיוב:Roadsnow, מערכת ice)
אחד המשפטים המרכזיים בנאום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לקונגרס היה: "עשרים מיליון אמריקאים איבדו את עבודתם במגפה", כאשר הוסיף וציין: "במקביל, בערך 650 מיליארדרים באמריקה ראו את השווי הנקי שלהם עולה ביותר מטריליון דולר וכעת הם שווים יותר מ -4 טריליון דולר".
על פי נתוני פורבס, המידע נכון, אך המספרים למעשה אפילו גבוהים יותר. סך הון המיליארדרים האמריקאי עומד על 4.6 טריליון דולר נכון לסגירת שוק המניות ב-28 באפריל. מדובר בעלייה של 35% לעומת 3.4 טריליון דולר עם פתיחת השווקים ב-1 בינואר 2020, בדיוק כהנגיף החל לכבוש את העולם בסערה.
במילים אחרות, מיליארדרים אמריקאים התעשרו בכ-1.2 טריליון דולר במהלך המגפה. השווקים גואים, למרות יותר משנה של נעילה ועלייה באבטלה, מה שהוביל לעלייה בערך של מיליארדרים רבים - שלעתים קרובות הרבה מהעושר שלהם קשור בחברות בודדות, או תיקי השקעות הקשורים לקרנות גידור שאינן זמינות לאמריקאים ממוצעים והצליחו הרבה יותר טוב מהמצופה. שלושה רבעים מ-722 המיליארדרים של אמריקה, עשירים או עשירים יותר ממה שהיו לפני המגפה - חלקם במיליארדים, עשרות מיליארדים, ואפילו יותר ממאה מיליארד דולר.
רק 20 מרוויחים גדולים מהווים יותר ממחצית הגידול בכל הון המיליארדרים האמריקאים. המרוויח הגדול מכולם, במונחי דולרים: אילון מאסק, שנסק באופן מדהים מתחילת 2020. השווי הנקי של טסלה ו-SpaceX זינק ב-540% מדהימים, מכ-27 מיליארד דולר בתחילת ינואר 2020 ליותר מ-170 מיליארד דולר כיום. על כך הוא יכול להודות למניית טסלה - שעלתה ביותר מ-700% לאור ההתלהבות מיצרנית הרכב החשמלי. בתחילת ינואר 2021 בילה מאסק זמן קצר כאדם העשיר בעולם, אם כי מאז חזר למקום השלישי.
ג'ף בזוס, האדם העשיר בעולם, היה גם בין המאושרים. מניית אמזון עלתה ב-87% במהלך 15 החודשים האחרונים, כאשר קונים בהסגר נהרו לענקית המסחר האלקטרוני במהלך המגיפה, ועזרו להגדיל את הונו של בזוס מאז בינואר 2020. פורבס מעריך שבזוס הוא האדם הראשון בהיסטוריה בשווי של יותר מ -200 מיליארד דולר.
מרוויחים גדולים אחרים כוללים את מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין, ששווים 102 מיליארד דולר ו-99 מיליארד דולר בהתאמה - מה שהופך אותם למורווחים כל אחד ביותר מ-40 מיליארד דולר יותר מאשר לפני המגיפה. הם שניים מתוך 15 מיליארדי טק שהם בין 25 המרוויחים הגדולים ביותר מאז שהמגפה התחילה, מכיוון שמניות הטכנולוגיה הצליחו במיוחד.
הרוחות המשתנות בוושינגטון עשויות להביא צרות נוספות לחשבונות הבנק של המיליארדרים. ביום רביעי פרט הנשיא ביידן את העלאת המסים על אולטרה-רווחים, כולל העלאת שיעור מס ההכנסה העליון ושיעור המס העליון לרווחיות הון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה