כסף וצרכנות

מחסור ברימונים במדפים? רגע לפני החג - אלו הנתונים שנחשפים לראשונה

קטיף התפוחים והרימונים 2024: ירידה קלה ביבול עקב אתגרי המלחמה בגבול. נקטפו כ-95 אלף טון של תפוחים וכ-25 אלף טון של רימונים. למרות הקשיים החקלאים מתמידים במאמץ לספר פרי איכותי לשוק המקומי
מערכת ice | 
רימון (צילום shutterstock, freepik)
ארגון מגדלי הפירות בישראל מודיע כי קטיף התפוחים והרימונים נמשך גם במציאות הביטחונית המורכבת בגבול הצפון ובגולן. לקראת חגי תשרי, מגדלי הפירות מבטיחים כי לא יחסר פרי לשולחנות החג, למרות ירידה קלה בכמות היבול.
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, ירון בלחסן, מדווח כי השנה צפוי קטיף שך כ-95 אלף טון תפוחים, ירידה בהשוואה לשנה שעברה שבה נקטן 105 אלף טון. הירידה נובעת מהאתגרים הביטחוניים המובילים לבעיות גישה למטעים הסמוכים לגבול המופגז. החקלאים ממשיכים לעבד את המטעים תוך שמירה על הבטיחות ומבצעים את הקטיף בהפוגות.

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל (צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל)
לגבי הרימונים, יבול השנה צפוי לעמוד על כ-25 אלף טון, ירידה משנה שעברה שבה נקטף 30 אלף טון. שטחי הגידול לרימונים עומדים על כ-12 אלף דונם. ראש המועצה האזורית באר טוביה, בן כהן, ציין את הקשיים הנלווים לניהול מטעים, במיוחד בעקבות חטיפת מנהל מטע קיבוץ ניר עוז.

בן כהן ראש מועצה אזורית באר טוביה (צילום: באדיבות המצולם)
בלחסן קורא לציבור הישראלי לתמוך בחקלאים המקומיים ולרכוש פירות תוצרת ישראלית, תוך הדגשה על חשיבות החקלאות המקומית. "אנחנו זקוקים לעידוד ותמיכה כדי להמשיך ליצור תוצרת איכותית ולמנוע תלות ביבוא", אמר בלחסן.

אסף שוורץ מנהל מטע קיבוץ יראון בקטיף תפוח בגבול לבנון (צילום: מטע יראון)​
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה