פרויקטים

התחדשות עירונית ברעננה: צפו בכנס המלא!

העיר החזקה שבשרון נמצאת בתנופת פיתוח העתידה להפוך אותה לאחד ממוקדי הביקוש הגדולים בישראל. חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, מסתכל קדימה ומצהיר: "אהיה זה שאחזיר את דירות 3 חדרים"


2021 נמצאת לקראת סיום ושחקני ההתחדשות העירונית כבר נושאים את עיניהם אל אוקטובר בשנה הבאה, כשתוכנית המתאר לעיבוי וחיזוק בניינים ישנים - תמ"א 38 - תסיים באופן רשמי את תפקידה. שרת הפנים איילת שקד עומלת על קידום חלופה, ובמסגרתה עתידות הרשויות המקומיות לקבל כוח נוסף בכל הנוגע לאישור היתרי הבנייה בשטחן.
הסוגייה סביב נחיצותה של תמ"א 38 היתה אחד הנושאים המרכזיים בכנס התחדשות עירונית ברעננה שערך אתר ice ובו נטלו חלק ראש העיר, חיים ברוידא; עו"ד נעמה אריאל, הבעלים של משרד אריאל ושות', המלווה דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית; והיזם עמית טל, מנכ"ל חברת בוני רעננה, המובילה מיזמי תמ"א 38 ופינוי-בינוי ברחבי רעננה.
נושא בוער נוסף בו דנו משתתפי הכנס נגע לביורוקרטיה המפרכת, שהפכה לאחד החסמים המרכזיים בהתקדמותם של פרויקטים. בדבריו בכנס הבטיח ברוידא כי  צוותי העירייה מודעים לנושא ועושים כל שביכולתם בכדי לשפר ולקצר את התהליכים.
בוני רעננה, ששורשיה נטועים עמוק בעיר, מכירה גם היא את הסוגייה הביורוקרטית מקרוב. עמית טל, המנכ"ל ודור שני ליזמים הציג פתרונות שיכולים לייעל את המצב הקיים. "גוף שמתאם בין הרשות לבין הגורמים המדיניים כמו חברת חשמל, בזק וכיבוי אש יכול לקצר משמעותית את התהליכים", ציין טל והוסיף כי הוא "מברך על הרפורמה החדשה של הרישוי העצמי ומקווה שתיושם במהרה".
גם מצד תושבי רעננה שלוקחים חלק פעיל במיזמי ההתחדשות העירונית, ישנו קונצנזוס כי קיצור תהליכי הרישוי משמעותו התקדמות מהירה יותר של פרויקטים. בכנס הציגה עו"ד אריאל את נקודת מבטם של בעלי הדירות והדגישה כי "הקושי הגדול ביותר של האנשים הוא השינוי שנוצר בעקבות התכנון והבנייה, במיוחד דיירים מבוגרים שהמעבר קשה להם".
עניין נוסף עליו הסכימו המשתתפים טמון בשמירה על הדור הצעיר ברעננה והגדלת היצע המגורים עבורם. "רעננה מידרה את הצעירים", אמר ראש העיר ברוידא והדגיש כי אחת האג'נדות העיקריות שלו היא השבת הצעירים שעזבו. טל מצידו, סיפר כי בוני רעננה כבר מממשת את החזון בשטח, ומתוך 150 יחידות דיור שעתידות להיבנות בקרוב על ידי החברה, 30% מיועדות לצעירים.