פרויקטים

"הכלכליות באה על חשבון התכנון האורבני": עו"ד דב דוניץ על החלופה לתמ"א

האלטרנטיבה שהציגה שרת הפנים, איילת שקד, מבקשת לשחרר את החסמים שליוו מיזמי תמ"א 38 ולהצעיד את תחום ההתחדשות העירונית קדימה. עו"ד דב דוניץ, הבעלים של משרד דוניץ ושות', מנתח את נקודות האור בתוכנית, מצביע על הבעיות ומבהיר: "המדינה חייבת להכניס את היד לכיס"

בשיתוף דוניץ ושות' | 
הקמתה של ממשלה חדשה לאחר פלונטר פוליטי ממושך, היוותה בשורה משמעותית עבור שחקני ההתחדשות העירונית. כך למשל, את סימני השאלה סביב המשך דרכה של תמ"א 38 - אחת הסוגיות הבוערות בתחום - הפיגה לאחרונה שרת הפנים איילת שקד, כשהציגה חלופה לתוכנית המקורית, המבקשת לשחרר חסמים ולהביא לגידול ממשי בכמות הפרויקטים.
"התוכנית של השרה שקד מתייחסת יותר לכלכליות ופחות לרציונל המקורי, שנועד למגן מבנים מפני רעידות אדמה", אומר עו"ד דב דוניץ, הבעלים והמייסד של משרד עורכי הדין דוניץ ושות' בראיון לאתר ice. "יש כאן פתרון אבל גם בעיה, כי הכלכליות באה על חשבון התכנון האורבני".
עו"ד דוניץ מסכים כי החלופה מספקת תמריץ לרשויות המקומיות לקדם מיזמי התחדשות עירונית בתחומן היות ו"נקבע היטל השבחה לתוכניות תמ"א שלא היה קיים במתווה הקודם". עם זאת, הוא גם סבור שהרשויות המקומיות נהנות ממנדט רחב שלא זוכה לבקרה מספקת מצד המדינה, דבר שעלול לתקוע מיזמים רבים בצנרת: "שיקול הדעת נשאר אצל הרשות המקומית ואין פיקוח מלמעלה אם היא מפעילה את זה נכון או לא". צפו בכתבה