פרויקטים

בדיקות קורונה הדור הבא: ב-AID GENOMICS פיתחו את המודל שיחסוך לכם זמן וכסף

AID GENOMICS, המתמחה בתחומי טכנולוגיה רפואית וביוטכנולוגיה, נולדה מסיפור אישי הקשור למחלת הסרטן והובילה לפיתוח טיפולים פורצי דרך על מנת להילחם בה. בהמשך, הבינו בחברה שיש בידם גם את הכלים לסייע במיגור המגפה ששיתקה את העולם, עם מעבדה מתקדמת והגדולה בישראל

בשיתוף AID GENOMICS | 
AID GENOMICS היא קבוצה ישראלית המפתחת פתרונות בתחום הרפואה המדויקת (Precision Medicine) והרפואה המותאמת אישית, כשליבת פעילות הפיתוח ממוקדת בהנגשת רפואה מותאמת אישית בתחום הסרטן. במסגרת זו עוסקת הקבוצה בטכנולוגיות ריצוף גנטי מתקדם להתאמת טיפול תרופתי ואבחון מוקדם של המחלה.
עם התפרצות הקורונה, הסיטה החברה חלק ניכר מפעילותה לתחום האבחון הוויראלי - וכיום, מעבר לאספקה שוטפת של ציוד וחומרים לאבחון הנגיף, היא גם מתפעלת את מעבדת הקורונה הגדולה בישראל. המעבדה הפועלת בהר חוצבים, אזור ההיי-טק של ירושלים והיא בעלת כושר ביצוע ופיענוח של עשרות אלפי דגימות ביממה - כולל יכולת ריצוף הנגיף לזיהוי וריאנטים קיימים וחדשים, תהליך שתוקף בהצלחה ואושר על ידי משרד הבריאות. בשנה החולפת, על רקע התפרצות המגפה, הצליחה החברה לבסס את עצמה כשחקנית מרכזית בתחום בדיקות הקורונה, עם פעילות אינטנסיבית בפריסה ארצית רחבה, כשהיא אף מציעה בדיקות במחיר מוזל ונגיש לכל אזרח.
AID GENOMICS אחראית גם על פיתוחים טכנולוגיים הנוגעים לבדיקות קורונה, בהם מבחנת דיגום ייחודית. "צוואר הבקבוק של הבדיקה הנו נטרול הדגימות עם הגעתן למעבדה. ישנו בזבוז של זמן ומתכלים על העברת הנוזל ממבחנת הדיגום למבחנה מיוחדת שמתאימה לעבודה על הרובוטים", מפרט ד"ר שמעון גרוס, סגן נשיא מחקר ופיתוח בקבוצה. "זו הסיבה שפיתחנו את ה-BABAA-TUBE, מבחנת דיגום ייחודית שמאפשרת הטענה ישירה על הרובוט, ללא סכנה של זיהום או פגיעה בפעילותו עקב הימצאות המטוש בתוך המבחנה".
בתחום הסרטן, מתמקדת החברה בפיתוח בדיקות המבוססות על ריצוף גנטי בשילוב עם אוטומציה ויכולות מחשוב מתקדמות, הכוללות בינה מלאכותית - זאת על מנת להביא לשוק בדיקות אשר מכסות חלקים נרחבים יותר מהגנום האנושי ומספקות אינפורמציה רחבה יותר לרופא המטפל. השימוש בריאגנטים כימיים חדשניים ובסמנים ייחודיים (BIOMARKERS), אשר עליהם רשמה החברה עשרות פטנטים, עומק הריצוף הגבוה והיכולות החישוביות הייחודיות – כל אלו יאפשרו ביצוע מקיף ומדויק יותר.
בהקשר זה, צוות החוקרים של החברה עמל בימים אלו על פיתוח בדיקות להכוונת והתאמת טיפול ביולוגי ממוקד (Targeted Therapy) לחולי סרטן גרורתי, אשר אינם מגיבים לקו ראשון של טיפולים קונבנציונאליים, וכן פיתוח בדיקת דם לאבחון מוקדם והכוונת טיפול ראשוני בחולים בעלי ממצאים קליניים מחשידים לסרטן ריאות בשלב מתקדם.
לצד עיסוק בסרטן ובמחלות זיהומיות דוגמת הקורונה, החברה מתכוונת בעתיד הקרוב להשיק גם שירותי בדיקות גנטיות - מסקר טרום לידה ועד בדיקות גנטיות לריצוף האקסום (כלל הגנים ברצף הגנטי שלנו המקודדים ליצירת החלבונים), המשמשות בעיקר לאבחון מחלות גנטיות נדירות. מעל הכל, כאמור, גאוותה של החברה טמונה בחטיבה הייעודית ובמכשור המתקדם ביותר, המוקדשים להובלת המאבק – הן המקומי והן הגלובלי - בנגיף הקורונה. צפו.