פרויקטים

איך להרוויח מהמשבר? אינווסטור 360 מלווה משקיעים חדשים בשוק ההון

באמצעות "שיטת הסנדק" מלמדת אינווסטור 360 את תלמידי הקורס הדיגיטלי שלה לאתר אופציות השקעה בעלות פוטנציאל משמעותי לרווח – לרבות כאלה שלרוב הציבור עוברות מתחת לרדאר. "תמיד טוב להבין במה שאתה עושה ולקחת שליטה"
תוכן מקודם | 
כלכלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)

הכתבה בשיתוף INVESTOR 360
משבר הקורונה אילץ משקי בית רבים בכל העולם, ובכלל זה גם בישראל, לחשב מסלול מחדש. שינוי שיטת ההתנהלות הפיננסית הפך לכורח המציאות, כשיותר ויותר ישראלים מבקשים באחרונה לרכוש לעצמם ידע בשוק המניות, כזה שיאפשר להם להבטיח את רמת חייהם הנוכחית כמו גם את עתידם החומרי.

אלא שכל מי שמצוי בעולם ההשקעות יודע שלקנות מניה כל אחד יכול אמנם, אך לבחור את המניה הנכונה, לקנות אותה במחיר טוב ולמכור אותה ברווח – זה כבר סיפור אחר לגמרי. מומחי המסחר בשווקים זיהו את הצמא של הישראלים לידע בהשקעות באפיקים הפיננסיים, כשאחד ממסלולי הלימוד הפופולריים כיום הוא קורס אינטרנטי שאותו ניתן ליטול מכל מקום – גם מהבית.
אחת החברות המציעות לימוד והתמחות בשוק ההון באופן הזה היא investor 360. באמצעות "שיטת הסנדק" לומדים המשתתפים לברור אופציות השקעה שונות ולבודד את בעלות הפוטנציאל המשמעותי ביותר לרווח – לרבות כאלה שלרוב הציבור עוברות מתחת לרדאר. זאת, באמצעות הקניית כלים של איתור, סינון וניתוח של מניות אמיתיות הנסחרות בשוק. עד כה, כחמש שנים מאז תחילת שיווקו של הקורס, יותר מ-1,600 איש כבר רכשו אותו והחלו להשקיע בעצמם.
לקורס של אינווסטור 360 יש אמנם התחלה, אך בשונה מקורסים אינטרנטיים אחרים, אין לו סוף: "אתה בעצם קונה כרטיס כניסה לכל החיים, כשהקורס משתנה ומתעדכן כל העת בהתאם למציאות בשווקים", מסביר עומר רבינוביץ', המייסד ומנכ"ל החברה. "מרגע שרכשת את הקורס אתה חלק מפורום שבו משתתפים משקיעים נוספים, ונמצא בקשר ישיר עם הצוות שלנו. לתחושת השותפות הזו וליכולת לשמוע עוד ניתוחים וחוות דעת יש חשיבות עצומה אצל משקיעים חדשים, שלא פעם חוששים ללחוץ על הכפתור לאישור העסקה, גם כשיש להם הזדמנות נהדרת מול העיניים".
אז מה בעצם לומדים בקורס? 
"הקורס למעשה מלמד לפעול בצורה מאוד מתודולוגית כזו שמתגברת על שפע המידע שיש כיום בכל פינה ועוזרת למשקיע להתמקד ביצירת 'נבחרת' של המניות הכי טובות בכל רגע נתון. למעשה, אותה מתודולוגיה מנחה אותנו בניהול תיקי ההשקעות שמטופלים אצלנו, המסתכמים ב-70 מיליון שקל ושייכים כולם ל'משקיעים כשירים'. הידע שרוכשים בקורס מאפשר לתלמידים בין היתר לנתח בעצמם את דו"חות החברות, וכך הם לא מתפתים למשל לשים כסף על מניה שחבר המליץ עליה. את ההזדמנויות הם מוצאים לבד".
מי עיקר המשתתפים בקורס?
"חתך המשתתפים מאוד רחב ומגוון - נשים וגברים, פנסיונרים או בעלי משפחות צעירות, בעלי הון גדול להשקעה וכאלה עם סכום צנוע. הסיבה לכך, לראייתי, היא שבין אם אתם בני 30 או 60, בין אם אתם נמשכים לשוק ההון או נרתעים ממנו - בעולם של ריבית אפסית, כל ההשקעות שלכם בעשור הקרוב תלויות במניות. בין אם בקופת גמל ובין בתיק השקעות. אפשר כמובן להיות פסיביים ולקבל תשואה ממוצעת, כמו רוב האנשים, אבל אפשר גם להרוויח הרבה מעל לממוצע, ועל הדרך אפילו ליהנות מהתהליך".
מהו בעצם אותו חיזוק מנטלי שאתם נותנים עליו את הדגש בקורס?
"מתודולוגיית ההשקעה שאנחנו מלמדים מבוססת על עיקרון ה-SWAN (sleep well at night) – כלומר השקעות שהן בטוחות גם בשוק תנודתי, ועם זאת בעלות פוטנציאל לתשואה גבוהה. מעגל המומחים התומך של החברה פועל לנטיעת ההבנה בקרב המשתתפים כי למעט במקרי קיצון מהותיים, כל הטלטלות שעוברים השווקים הן זמניות בלבד. זה נשמע אולי פשוט להפנמה אבל ברגע שאתה בתוך המשחק, מאוד קל להיבהל ולשכוח את זה. 
"צריך לזכור שידע בשוק ההון מהווה לכל היותר 50% מהדרך להצלחה בהשקעה, והשאר עובר בהיותך חסין ועמיד בפני מצבים של אי-ודאות. אם אתה יודע למה ביצעת את ההשקעה ואם היא מבוססת על אסטרטגיה סדורה, אז אתה לא תמהר למכור את המניה בעתות שפל, ועוד תזכה להרוויח ממנה.
"קח לדוגמא את מניית אפל. ב-2008 היא נחתכה בכמעט 62%. באותו זמן המוני משקיעים פשוט ברחו, ואפשר להבין אותם – המניה צונחת ברמה כזאת, לא תברח? אבל תתפלא שהיה מי שנשאר והיום, בפרספקטיבה של זמן, הירידה הזאת נראית כמו צ'ופצ'יק קטן על הגרף. 
ומה קרה עכשיו בקורונה? אותו הדבר בדיוק. מי שנבהל, מכר וקיבע את ההפסד, בעוד מי שנשאר עם ההשקעה כבר הגיע איתה לשיאים חדשים".

קרדיט: גרף של אפל, Trading View
 

אם מדובר בהשקעות לטווח ארוך, למה לא פשוט לתת את המשימה למנהל השקעות בבנק?

"בפן המהותי ביותר, כשבוחנים את הדברים לעומק מבינים שאין באמת זהות אינטרסים בין המשקיע למנהל ההשקעות שלו, שנמדד על ידי מעסיקיו לפי התשואה שהניבו ההשקעות בנקודת זמן מסוימת, לרוב בסוף השנה האזרחית. בסופו של דבר, הסטטיסטיקה אומרת שרוב המנהלים משיגים תשואות מתחת למדדים של השוק".

סיפורו של רן גיורא, שהחל להשקיע בשוק ההון בליווי אינווסטור 360 וכיום משמש מנהל תיקי המשקיעים הכשירים בחברה, ממחיש אולי יותר מכל את דבריו של רבינוביץ': בזמן שמדד ת"א 35 ו-127 הניבו תשואה פחות או יותר אפסית, גיורא השיג תשואה פנומנלית של 182% - בחמש שנים בלבד.
"בכל מקרה", מסכם רבינוביץ'", תמיד טוב להבין במה שאתה עושה ולקחת שליטה, במיוחד בימים אלה כשיש סיכון גדול והשוק עדיין רחוק מלתקן את עצמו לגמרי. אחרי הכל, מדובר בעתיד של כל אחד מאיתנו".  
סדרת סרטוני מבוא מושקעת, שמלמדת את כל בסיסי השליטה של אינווסטור 360, ניתן למצוא בחינם באתר החברה