שיווק ופרסום

כך הבורסה תעודד את הציבור להשוות עמלות מסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות

עדי אשכנזי וזופר אבדיה יעמדו במרכזו של הקמפיין 'שווה משווה', כאשר בבורסה מאמינים כי הגדלת המודעות לגובה העמלות המשולמות על ידי הציבור, באמצעות השוואה פשוטה, חינמית ונגישה במחשבון עמלות הבורסה, יכולה להביא לירידת עלויות של עשרות אחוזים
כפיר אדר | 
זופר אבדיה ועדי אשכנזי (צילום צילום מסך יוטיוב)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב מסמנת את היעד הבא לטובת ציבור המשקיעים: הורדת עמלות המסחר בניירות ערך לציבור הרחב. היום (שלישי) תעלה הבורסה קמפיין הסברה רחב היקף הקורא לציבור לבצע השוואה של עמלות המסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות השונים באופן פשוט, נוח ובחינם, באמצעות מחשבון השוואת העמלות באפליקציית הבורסה ובאתר הבורסה.
היוזמה למהלך היא חלק מפעילות ההסברה של הבורסה בשנים האחרונות, שנועדה להסיר חסמים למסחר ולהנגיש את שוק ההון לציבור הרחב, על מנת שהציבור הישראלי יוכל להיות שותף משמעותי יותר בהצלחת החברות המקומיות והכלכלה הישראלית. בבורסה רוצים לעודד יותר ויותר משקיעים פרטיים לבצע את השוואת העלויות בניהול ההשקעות ולסייע להם באמצעות זאת לבצע בחירה נכונה ומודעת יותר, המאפשרת לציבור לקבל שירותים טובים יותר ובעלויות נמוכות יותר.
היעדר חינוך פיננסי בקרב הציבור, גורם בין היתר לכך שהציבור איננו מודע לגובה העמלות שהוא משלם ולכך שהוא יכול להוזיל משמעותית את עלויות המסחר הנגבות ממנו. חוסר הבנה בהתנהלות פיננסית אף גורמת להיעדר השתתפות משמעותית בקרב הציבור במסחר בבורסה ובהשקעות פיננסיות לטווח הארוך, בעיקר בעידן בו הריבית היא אפסית והכסף המצטבר של הציבור הרחב בפיקדונות העו"ש עומד על כ- 640 מיליארד שקל.
המסחר בבורסה אינו מתבצע כידוע באופן ישיר, אלא עובר דרך חברי בורסה – הבנקים ובתי ההשקעות – המבצעים את פעולות ההשקעה עבור לקוחותיהם. התשלום בגין ניהול ההשקעות נעשה באמצעות תשלום עמלות מסחר וההפרש בדמי הניהול והעמלות בין הבנקים ובתי ההשקעות יכול להסתכם למשקיעים בפערים של עד אלפי שקלים בשנה. משקיעים רבים אינם מודעים להפרש העצום או מעדיפים לנהל את תיק ההשקעות שלהם במקום מוכר, על אף ההפסד הכספי הכרוך בכך.
הגדלת מספר חברי הבורסה, כולל ברוקרים דיגיטליים ועידוד שחקנים נוספים להיות חלק משוק ההון הישראלי, הינם חלק מהתוכנית האסטרטגית של הבורסה. הצטרפותם של חברי בורסה נוספים יאפשרו חדשנות טכנולוגית בשוק ההון ללקוחות הריטייל ובכך אף יגבירו את התחרות, ויחוללו מהפיכה בחוויית הלקוח ובהנגשת שוק ההון וכן הוזלת העמלות הנגבות מהציבור הרחב.
בבורסה רואים בהעלאת המודעות של הציבור לנושא חשיבות רבה, בעיקר על רקע כניסתם של יותר משקיעים חדשים לשוק ההון. בשנת 2020 נפתחו קרוב ל-141 אלף חשבונות חדשים, לעומת פחות מ-100 אלף בשנת 2019, עם קפיצה של כ-150% במספר החשבונות שנפתחו בבתי ההשקעות. עם זאת כאמור, חלקם עדיין קטן מאוד ביחס להיקפי המסחר שנעשים באמצעות הבנקים.
הבורסה פועלת בשנים האחרונות באופן נמרץ על מנת להביא לשיתוף הציבור בהצלחת הכלכלה הישראלית באמצעות הבורסה, להעלות את המודעות למגוון אפשרויות ההשקעה והמוצרים ולהסרת חסמים למסחר. כחלק מכך, הבורסה ביצעה בשנים האחרונות מספר מהלכי הסברה לציבור הרחב, בין היתר השקת אתר מידע למשקיע המתחיל, סרטוני הסבר על מוצרי הבורסה ברשתות החברתיות ובאתר הבורסה, טבלת השוואת העמלות ועוד.
לצד עדי אשכנזי, אשר הובילה בהצלחה מספר קמפיינים של הבורסה בשנים האחרונות, מצטרף הפעם שחקן חיזוק - זוּפֵֶר אַבְדִיָה, שחקן כדורסל בעברו וכיום מאמן כדורסל ואביו של דני אבדיה, שחקן ה- NBA הישראלי. הפרסומת ברוח חג השבועות מבקשת לעשות קצת צחוק מההשוואות הטבעיות שאנחנו עושים בחיים וקוראת לכל משקיע קיים או לכל מי שרוצה להשקיע, להוריד את אפליקציית הבורסה לניירות ערך ולהיכנס למחשבון השוואת העמלות. המהלך יתבצע באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה