שיווק ופרסום

גרין הפקות משיקה סניף באוסטרליה ומסמנת יעדים בזירה המקומית והבינלאומית

החברה שאחראית למאות פרסומות, ומפיקה במקביל סרטי קולנוע מצליחים כגון 'פיגומים' מעתיקה את מדל הוואן סטופ שופ שלה לאוסטרליה. סוד ההצלחה והייחוד? "העיקר הוא ההון האנושי"
תוכן מקודם |  1
גרין הפקות (צילום יח"צ)
תחום הפקת הפרסומות בישראל נשלט ברובו על ידי אושיות ותיקות שהחלו את דרכם באמצע שנות ה-90 עם נסיקת ערוץ 2 והמעבר משידורי ניסיון לערוצים מסחריים. בשנים האחרונות נכנסו למגרש שחקנים חדשים, צעירים ומלאי תשוקה.
חברת הפקות כזו המייצגת את "העידן החדש" היא גרין פרודקשנס המוחזקת בבעלות מלאה ועצמאית על ידי שני צעירים, בוגרי יחידת ההסרטה של צה"ל, באמצע שנות ה-30 לחייהם: רועי קורלנד וגל גרינשפן. השניים שהקימו את החברה ב-2009 מעסיקים כיום כ-15  שכירים ולמעלה מ-300 פרילנסרים מדי חודש.
מאחורי גרין פרודקשנס ניסיון של 9 שנים בעולם הפרסום. החברה מפיקה בכל שנה מאות פרסומות שכולנו נחשפים אליהן בטלוויזיה ובדיגיטל. אך זו אינה מגבילה את עצמה ל"שטח המרעה" של עולם הפרסום בלבד ומייחדת את עצמה בכך שאחת הרגליים החזקות עליהן מבוסס המשרד הוא הפקות בתחום הקולנוע, עם גישה בינלאומית מבחינת שיתופי פעולה ואיתור שווקים חדשים כמנוע צמיחה וכאתגר מקצועי.  
בחודשים האחרונים הרחיבה החברה את עיסוקיה עם השקת זרוע טכנולוגית שבמסגרתה תעסוק בפיתוח אפליקציות לעולם הפרסום והקולנוע, שהאחרונה שבהם - אפליקציית AR שפותחה בעבור משרד הביטחון, לטובת העברת מערכי שיעור ומורשת קרב בצורה מעניינת וחדשנית ובעיקר באופן שמותאם לדור החיילים של היום.


גרין פרודקשנס. מימין: גל גרינשפן ורועי קורלנד
בשנה האחרונה כבשו הצמד - קורלנד וגרינשפן יעד נוסף, השקת סניף באוסטרליה הרחוקה והעברת המודל הייחודי שפיתחו בארץ - לזירה הבינלאומית. "החברה היא וואן סטופ שופ שמעניק ללקוח את כל השירותים במקום אחד: פיתוח, הפקה, אופליין, אונליין, חדרי סאונד, תלת מימד והפצה". מספר גרינשפן. 
"אבל העיקר הוא ההון אנושי" הוא מציין. "כשאנחנו שואלים את עצמנו במה אנחנו ייחודיים מול חברות אחרות - אנחנו בטוחים שזה האנשים שעובדים אצלנו. זה לא משנה אם זה לטובת סרט קולנוע או לטובת פרסומת לפריים טיים - אנחנו והצוות שלנו נאבקים על 2 דברים: איכות ושירות. אם הדרך לא תהיה טובה ונעימה אין סיבה בעולם שנמשיך להפיק וליצור".
החשיבה שמלווה אותם היא "להבין את הייחוד של כל פרויקט" כך מסבירים בגרין. "כיצד היצירה תוכל לקבל עוד מימד, וזה מתבטא בכל מיני תחומים. מאיך עושים משהו בתקציב נמוך ועד לאופן שבו לוקחים קריאייטיב גולמי, ויחד עם הבמאי והלקוח/משרד פרסום לוקחים אותו למקום טוב יותר. מתחילת הדרך ידענו שאנחנו חייבים שליטה בכל שלבי ההפקה וכך בשונה מחברות אחרות כל בעלי התפקידים אצלנו הם קבועים ולא משתנים מפרויקט לפרויקט - מפיקת פוסט, מפיק אחראי, מפיק בפועל, מנהלת לקוחות ואנשי עריכה - והצוות אצלנו בפרוש הכי טוב בתעשייה". 
חברת ההפקות שהחלה את דרכה מדירה קטנה כמו שמספר קורלנד, היא כיום שחקן מרכזי. נקודת המפנה הגיעה עם הפיכת החברה לבית שמעניק ללקוח את כל השירותים במקום אחד: הפקה, אופליין, אונליין, חדרי סאונד ותלת מימד. "ברמת ההפקה, הלקוח יקבל הכל כאן אצלנו" אומר גל ,"אפילו קריאייטיב במידת הצורך". החברה גם מחזיקה בבית פוסט משלה, עליו אומר גל, כי הוא הוקם "קודם כל מהצורך של לא להיות תלויים באף אחד כדי לתת ללקוח שלנו את כל מה שצריך בכל שעה שצריך - אנחנו צעירים, נישן  בגיל 70". 

קולנוע על קו ברזיל-פולין-גרמניה

החיבור לעולם הקולנוע הוא נדבך חשוב במחזור החיים של גרין שגם משיק בפרויקטים מסוימים להפקות מעולם הפרסום. הקשיים בעולם הקולנוע הם לרוב תקציביים, ועל כך אומר קורלנד: "בקולנוע הישראלי רוב התקציבים נאמדים בכ-2 מיליון שקל, חשבנו איך מביאים כסף מבחוץ ופנינו לקרנות בחו"ל, אירופה וארה"ב, שהביאו אותנו לחתימות על קו-פרודוקציות עם ברזיל, פולין, גרמניה" על החשיפה לחו"ל הוא אומר "בתחילה זה היה בהיקף קטן, כולם פנו לקרנות הישראליות, אבל ב-5 השנים האחרונות נפתחנו מאוד לשוק העולמי, גם מבחינת מכירות פורמטים וסדרות. אם תחזור 8 שנים לאחור - מי בכלל חשב שזה יקרה".
העיסוק בתחום הקולנוע מקבל דגש רב בחברה שזוכה גם להצלחות והכרה בינלאומית, עם השתתפות בפסטיבלים הגדולים: קאן, ברלין, טורונטו וסאנדנס, סרט חדש בהפקתה על המונדיאל, קו-פרודוקציה בין ברזיל לישראל ביוזמת החברה שצולם בזמן המונדיאל בברזיל ויופץ מסביב לעולם בקרוב, ועוד. על כך יש להוסיף את הסרט "פיגומים" המדובר שהפך לשובר קופות ישראלי, "אנשים כתומים" של חנה אזולאי הספרי, "לב שקט מאוד" בכיכובה של אניה בוקשטיין ואלו רק חלק קטן מהסרטים הישראליים שכיכבו במסכים בשנים האחרונות בהפקתם.
שיא נוסף ובלתי נשכח של החברה קרה בשנת 2015 כאשר הסרט הקצר "חופש גדול" בהפקת גרין שהיה מועמד לאוסקר האמריקאי - הגיע עד לעשירייה האחרונה מתוך מאות הגשות. למרות האינטנסיביות הכרוכה במקצוע, גרינשפן וקורלנד מבהירים שאחרי הפרסומות, הקולנוע, האפליקציות ומיזמי התרבות הם לא מייחלים למנוחה כלשהי. מבחינתם, היעד הבא הוא הוצאה לפועל והגשמה של עשרות חלומות שנשאר להם להפיק לביתם. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי תשיקו אצלי בתחת? יש שם מקום (ל"ת)
    פוק 02/2019/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור