24/7

הסיבה האמיתית למשבר המזון העולמי נחשפת

על פי האו''ם, מחירי המזון נותרו גבוהים ככל שמלחמתה של רוסיה באוקראינה נמשכת, מה שמגביר את הלחץ הקיים משיבושים בשרשרת האספקה ??ושינויי אקלים
מערכת ice | 
ירקות
המלחמה "שמה הרבה דלק על אש שכבר בוערת", אמר עריף חוסיין, כלכלן ראשי בתוכנית המזון העולמית של האו"ם.
אוקראינה היא יצרנית גדולה של סחורות כמו חיטה, תירס ושמן חמניות. למרות שהיצוא העולמי הוגבל עקב פלישת רוסיה, חוסיין אמר כי משבר המזון העולמי אינו מונע על ידי הזמינות של מזון, אלא על ידי מחירים עולים.

"המשבר הזה נוגע למחירים נוחים, כלומר יש אוכל זמין, אבל המחירים ממש גבוהים", אמר ב-CNBC "Capital Connection" ביום שני.
לפי נתונים של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, מחירי המזון העולמיים ביולי היו גבוהים ב-13% לעומת שנה שעברה. והמחירים יכולים להמשיך לעלות. בתרחיש הגרוע ביותר שלו, האו"ם מעריך שמחירי המזון העולמיים עשויים לזנק בעוד 8.5% עד 2027.
גם מחירי הדשנים עולים, מה שתורם לעליית מחירי המזון כאשר העלויות מועברות לצרכנים. המחירים זינקו לאחר שרוסיה - המהווה כ-14% מיצוא הדשנים העולמי - הגבילה את הייצוא. זה בתורו גרם לתשואות יבול שקעים.
זה, בשילוב עם מחירי אנרגיה גבוהים ושיבושים בשרשרת האספקה, ישפיעו על יכולתו של הבנק העולמי להגיב לגידול בייצור המזון במהלך השנתיים הקרובות, אמרה מארי פנגסטו, מנהלת מדיניות פיתוח ושותפויות בבנק העולמי. כל אי הוודאות הזו יכולה לשמור על מחירים גבוהים מעבר לשנת 2024, אמרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה