טלוויזיה

הערב ישודר תחקיר מטלטל על המחדל: "מלחמה כוללת הכרחית עכשיו"

רבות דובר על מחדל השמירה על יישובי עוטף עזה בבוקר ה-7 לאוקטובר, אך זו רק ההתחלה. תחקירים רבים עוד ייעשו וחלקם ככל הנראה יהיו קשים וכואבים. בתכנית החדשה של גיא רולניק בכאן 11 ישודר הערב תחקיר מטלטל כיצד פרצו מחבלי חמאס לישראל
מערכת ice |  2
מחבלי חמאס (צילום מתוך "דו"ח רולניק" באדיבות כאן 11)
לאחר שהוחלט בצה"ל על תחילת תחקיר פנימי לאירועי ה-7 באוקטובר, שבאותו בוקר פתח ארגון הטרור חמאס במלחמה נגד מדינת ישראל, לאחר שאלפי מחבליו פרצו לגבולות המדינה וביצעו את אחד ממעשי הטח והפוגרום הקשים ביותר שידעה האנושות, נראה כי הדלת לביצוע תחקירים על ידי כל מי שמבקש זאת, נפתחה.
זאת לאחר שהיה מן סוג של קונצנזוס לגבי המתנה עם תחקירים עד לסיום המלחמה, כאשר נראה כי הצפי לסיום הלחימה אינו נראה באופק, כך החלו להתפרסם תחקירים שונים על ידי אנשים וגופים שונים.

התוכנית "דו"ח רולניק" שתשודר הערב (ראשון) בשעה 21:30 בכאן 11, תספק תחקיר שצפוי להיות מטלטל ולספק פרטים חדשים על תכנון וביצוע מתקפת הפתע של חמאס. וזאת במסגרת הפרק הרביעי בתוכניתו החדשה של גיא רולניק בערוץ, "דו"ח רולניק".
 
מתוך "דו"ח רולניק" באדיבות כאן 11
בכאן 11 אמרו כי התחקיר יעסוק המחדלים והאזהרות הגלויות לכל, שלב אחר שלב עד לאסון ה –7 באוקטובר, כאשר בכיר חמאס שמתראיין בגלוי שבועות לפני המתקפה ואומר: "מלחמה כוללת הכרחית עכשיו", סרטונים של חמאס משודרים באתרים רשמיים ומדמים בדיוק את המתקפה באימונים, אזהרות של דרגים זוטרים על הנעשה בעזה. ראשי המדינה והצבא בהכרזות חודש לפני השבת השחורה "למדנו מהעבר, המחדל בכיפור זעק לשמיים", בכירי מודיעין לשעבר מתראיינים ואומרים- מחדל כיפור יכול לקרות שוב ולמרות הכל הוחלט בלילה של ה6 באוקטובר כי זה רק תרגיל.
 
מתוך "דו"ח רולניק" באדיבות כאן 11
בהצצה לתחקיר של שני חזיזה, שמציג כיצד קברניטי המדינה לא הבינו את מה עומד מולם, כי הבנה של המציאות איימה וסיכנה את הקריירה שלהם - מראש הממשלה, דרך שרי הביטחון, הרמטכ״לים ועד ראש אמ״ן, ניתן לראות את המחדל המודיעיני שנסמך בעיקר על הטכנולוגיה, וגם כיצד פעל המודיעין של החמאס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמירה על יישובי העוטף? כזאת שהם מבקרים על התנחלויות?
    רק להם מגיע 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבנו שהם חגורה המגינה עלינו, מה פתאום שומרים?
    סגור
  • 1.
    יהיה מעניין הערב. (ל"ת)
    דנה 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור