טלוויזיה

הישג לבמאי גיא נתיב: סרטו זכה בשני פרסים בפסטיבל טוקיו

בטקס שנערך היום, 1.11.23 הפרסים הוענקו ליוצרים ע"י צוות השופטים של פסטיבל טוקיו ה-36, נשיא חבר השופטים הבמאי וים ונדרס, הבמאי אלברט סרה והשחקנית זאו תאו
מערכת ice |  1
ג'יימי ריי ניומן וגיא נתיב (צילום פסטיבל הסרטים טוקיו)
טאטאמי שביימו יחד גיא נתיב הבמאי הישראלי זוכה האוסקר (סקין, גולדה) והבמאית והשחקנית האיראנית זאר אמיר איברהימי (עכביש קדוש) והופק ע״י קשת סטודיו. הוא שיתוף הפעולה הראשון של יוצרי קולנוע ישראלים ואיראנים בסרט בינלאומי. את התסריט כתב נתיב יחד עם הבמאית האיראנית אלהאם אפראני.
הבמאי גיא נתיב: ״דווקא עכשיו שהכל בוער וכואב ושורף בכל החשיכה הזו, קיבלנו את הידיעה מטוקיו שהביאה לנו, יהודים ואיראנים גולים קצת אור. תודה לפסטיבל טוקיו, לנשיא חבר השופטים וים ונדרס ולצוות שלו על כך שהצליחו בתוך הכאוס העולמי להבחין בסרט הקטן שלנו, המספר על מאבק לאנושיות, חופש ושוויון ומהווה מחווה למיליוני נשים הנלחמות מדי יום על החופש לחיות״.
טאטאמי מביא את סיפורן של ספורטאיות איראניות על רקע המשטר הקיצוני השולט במדינה. הסרט עוקב אחר הג'ודוקא ליילה (אריאן מנדי) והמאמנת שלה מריאם (אמיר איברהימי), הנוסעות לאליפות העולם בג'ודו במטרה להביא הביתה את מדליית הזהב הראשונה של איראן.

לקראת קרב בו אמורה ליילה להילחם נגד ספורטאית ישראלית, השתיים מקבלות אולטימטום מהמשטר האיראני שמורה על ליילה לזייף פציעה ולהפסיד. כשהחופש שלה עומד על כף המאזניים, ליילה עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית: להעמיד פנים שהיא פצועה ולציית למשטר האיראני, או לסרב ולהילחם על מדליית הזהב. בסרט מככבות גם ג'יימי ריי ניומן, אשתו של נתיב וליר כץ (המפקדת).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבוד!! אפשר לקבל פרסים גם על סרט שלא יוצא נגד ישראל. (ל"ת)
    חי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור