טלוויזיה

קשת 12 וכאן 11 בתחקירים סותרים על הספארי, ראש העיר ימנה שופט לבדיקה

במהדורות ליל שבת של הערוצים 11 ו-12 שודרו במקביל תחקירים על ההתנהלות בספארי ברמת גן, במיוחד בנושא ההטרדות המיניות - אלא שהם סתרו אחד את השני. אז מי צודק? ראש העירייה כרמל שאמה הודיע שימנה ועדת בדיקה בראשות שופט
מערכת ice |  1
תחקיר הספארי (צילום צילום מסך מחדשות 12)
בליל שבת פורסמו שני תחקירים במקביל על הספארי ברמת גן שהציגו שתי עמדות מנוגדות: באולפן שישי של קשת 12 הוצג הווטרינר הראשי של הספארי לשעבר, ד"ר יגאל הורוביץ, כקורבן לכאורה שפוטר בשל עלילות שווא על הטרדות מיניות, ואילו בתחקיר של כאן 11 הוצג ד"ר הורוביץ כמטרידן סדרתי שרק מנכ"ל הספארי, אורן בן יוסף, הצליח להרחיקו ולהציל את העובדות.
שני התחקירים ששודרו ממש במקביל וסתרו ברובם אחד את השני, העלו תהיות בנוגע לאמת - והצליחו לבלבל גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן שמיהר להכריז מייד עם צאת השבת כי ימנה ועדת בדיקה בראשות שופט עליון או מחוזי בדימוס, כדי לבדוק את הטענות ביחס להתנהלות הספארי.

בהודעה שפרסם הבוקר שאמה הכהן, נמסר: "הספארי ברמת גן הינו תאגיד עירוני, בבעלות עיריית רמת גן. ככזה, הוא נתון לפיקוח וביקורת העירייה. לפני כשנה הסתיים תהליך בדיקה בעקבות תלונות של עובדות אודות הטרדה מינית מצד בכירים בספארי. עבור תהליך הבדיקה נשכרה חברה חיצונית וזאת על מנת לקיים בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה. לאורך כל התהליך, התקיים גם פיקוח של הממונה על נושא ההטרדות המיניות בעירייה, אשר טען כי בוצע תהליך נקי ומקצועי. התהליך הסתיים עם עזיבתם/פיטורם של מספר עובדים בכירים בספארי".
"עיריית רמת גן נוקטת בקו ברור של אפס סובלנות בעניין הטרדות מיניות", המשיך ראש העירייה, "כתפיסת עולם - אנו מאמינים שיש לעודד ולא להרתיע מתלוננות על הטרדה מינית ונגבה אותן תמיד אל מול מתקפות וניסיונות השתקה. חמור בהרבה היה אם היה מתקיים תחקיר על השתקת קולן של 7 נשים שהתלוננו על הטרדות מיניות".
"יחד עם זאת ובעקבות התחקירים השונים ששודרו ביום שישי בערב, באמצעי תקשורת שונים ועסקו בשורה של פגמים, לכאורה, בהתנהלות הספארי ובמרכזם טענות על הליך הבדיקה בפרשת ההטרדות המיניות החליט ראש העיר על הקמת ועדת הבדיקה".
ראש העיר הדגיש כי הקמת ועדת הבדיקה מגיעה משני טעמים: "ראשית, אמון ורגשות הציבור הינם מעל הכול ולכן יש לתת לכך מענה בהובלת הליך שקוף, מקצועי ובלתי תלוי. הוועדה תחקור את האמת ותביא את מסקנותיה לציבור. שנית, במקרה המדובר מעורבים משני הצדדים בני אדם, וטובתן של בעלי החיים שהספארי הוא ביתם ועל כן יש להתייחס לכל הטענות ברגישות המרבית ובמלוא הרצינות".
ראש העיר הוסיף גם כי הספארי נמצא במגמת צמיחה, וההשקעות בו זינקו בחמש השנים האחרונות לעשרות מילונים וזה כדי לשפר את תנאי מחייתן של החיות ולדאוג לרווחתן. לסיכום, ציין כי עיריית רמת גן והעומד בראשה מחויבים לחקר האמת, והאינטרס הציבורי הוא שיוביל את תהליך הבירור, ולא מניעים זרים ופוליטיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש העיר ימנה שופט?
    נירה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חה-חה-חה
    סגור