טלוויזיה

כאן 11 מציגים לראשונה: הסרט הנדיר של חסיד אומות העולם הערבי

לרגל יום השואה הבינלאומי, ישודר בכאן 11 הסרט "אנה והרופא המצרי", המציג את סיפורו המדהים של רופא מצרי שהציל את חייה של נערה יהודייה (אנה), בלב ברלין הנאצית, מתחת לאפו של היטלר, והפך לחסיד אומות ערבי ראשון יחיד
מערכת ice | 
אנה והרופא המיצרי (צילום כאן 11)
לרגל יום השואה הבינלאומי, כאן 11 יעלו את הסרט הדוקומנטרי "אנה והרופא המצרי", המציג את סיפורו המדהים של רופא מצרי שהציל את חייה של נערה יהודייה (אנה), בלב ברלין הנאצית, מתחת לאפו של היטלר, והפך לחסיד אומות ערבי ראשון יחיד. סרטה של טליה פינקל ישודר ב-28 בינואר, מוצאי שבת, בשעה 21:15 ב- כאן 11 ובדיגיטל.
בשנת 2013 התפרסמה ב'הארץ' ידיעה חדשותית שבישרה על הכרה בחסיד אומות ערבי ראשון ויחיד. ד"ר מוחמד הלמי (שהלך לעולמו ב-82) היה אישיות יוצאת דופן: אדם שלא יכול היה לראות עוולות ולעמוד מנגד, לא פחד לשלם מחיר כבד עבור ביקורת שהעביר, אדם שהתגייס לטובת החלשים והצדק החברתי גם כשזה סיכן אותו.
על אף שהנאצים התנכלו לו בכל מישור אפשרי בחייו האישיים: לא אישרו לו להתחתן, לא אפשרו לו לעבוד כרופא בבית חולים ואף אסרו אותו לתקופות ממושכות, הוא מעולם לא ראה את עצמו כקרבן, לא ויתר על עקרונותיו. הוא לקח את גורלו בשתי ידיו ועשה את הדבר הנכון, בתקופה הפוליטית הקשה והאפלה ביותר בהיסטוריה האנושית.
 הלמי הוא הערבי הראשון והיחיד שהוכר על ידי "יד ושם" כחסיד אומות העולם. בני משפחתו סירבו לקבל את התואר מסיבות פוליטיות ומחשש לשלומם. על אף שעמו וחבריו הקרובים עדיין רואים בישראל מדינת אויב, אחיינו ד"ר נאסר קוטבי, שוחה נגד הזרם, ונאות לקבל את תואר הכבוד עבור הלמי, ממדינת ישראל. קוטבי הוא הערבי הראשון שמדבר בגלוי על השואה בסרט קולנוע.
"אנה והרופא המצרי" הוא סרט שפורץ את גבולות הזמן, הדת והפוליטיקה. סיפור שמהדהד עד היום ורלוונטי לתקופתנו. הסרט מתמודד עם המחיר שעלול לשלם אדם מוסרי שנענה לצו מצפונו, חרף סיכונים אדירים, באחת התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה. הסרט מלווה באנימציה ייחודית של סצנות היסטוריות וקטעי ארכיון ייחודיים.
טליה פינקל, יוצרת סרטים עטורת פרסים ואומנית רב תחומית. סרטיה הופקו עבור גופי שידור ישראליים והוקרנו בפסטיבלים בינלאומיים בארץ ובעולם. בין סרטיה: "התיקון", "כוסות רוח לאבא", "טליה.דייט.קום", "חוות החופש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה