טלוויזיה

יותר ספורט ופרסומות: כך תעשיית הסטרימינג הולכת להשתנות

דלויט מפרסמת את דו"ח התחזיות שלה לשנה הקרובה בתחומי הטכנולוגיה והמדיה. הפעם הדגש הוא על המהפכה שיעברו ענקיות הסטרימינג כדי לשרוד בעולם הטכנולוגי המשתנה
מערכת ice | 
צפייה בטלוויזיה (צילום vecteezy)
מידי שנה פירמת רואי החשבון דלויט (Deloitte) מציגה את התחזיות שלה לשנה הקרובה בעולמות הטכנולוגיה, המדיה והטלקום כשהשנה אלו מתמקדים במגמות החברתיות והכלכליות של האצת הדיגיטליזציה ובפרט התפתחות המטאוורס.
השנה הדו"ח מפרט על 15 תחזיות בולטות בתחומים שונים המעצבים את האופן בו אנחנו חיים ועובדים וביניהם: AI, סמיקונדקטור, G5, שידורי ספורט, VR, Gaming M&A ועוד.
ממצאי הדו"ח העיקריים בשלושה תחומים מציגים תמונה חדשה על עולמות התוכן והבידור, שהולכים לשנות השנה את פניהן:
שידורי ספורט
אורן רוזמן, שותף ומוביל סקטור המדיה, התקשורת והספורט בדלויט, חוזה כי שידורי ספורט יהוו זירת קרב משמעותית של שחקניות הסטרימינג ב-2023
לדבריו, המונדיאל האחרון הוכיח בישראל ובעולם בעזרת נתוני הרייטינג הגבוהים (40%) כי שידורי הספורט הם "הגביע הקדוש" של עולם הטלוויזיה. מדובר בעוגן מרכזי שמהווה מקור לתוכן בצפייה ישירה (למעלה מ-80% מהמשדרים בעלי הרייטינג הגבוה בארה"ב הינם משדרי ספורט), לכן מדובר במקור מרכזי להכנסות מפרסומות ועוגן לשמירה על צפייה רציפה של משתמשים.
רוזמן אומר כי שחקניות הסטרימינג הגדולות בשוק מתמודדות עם אתגרים והזדמנויות רבות על מנת לשמור על קהל הצופים הקיים ולעורר צמיחה בנתוני הרייטינג. שידורי ספורט הינם מקור לצמיחה, אך מדובר בהשקעת משאבים יקרה עבור אותם ספקי שירות הסטרימינג.
"בשלב זה מדובר במלחמה של ממש בין אותם ספקי שירות על זכויות שידורי הספורט ובשלב זה לא ברור מי המנצח הגדול של הקרב על ליבו של הצופה." מנתח רוזמן. "על פי התחזיות של שנת 2023 העתיד של שידורי הספורט הולך לפעול בשני מישורים לשיפור הכנסות וחווית הצפייה: הראשון הוא טכנולוגיות חדשות - אימוץ טכנולוגיות חדשניות שיביאו לשיפור איכות הצפייה, והשני הוא בניית מודלים עסקיים שיחברו בין הרשתות החברתיות, חברות גיימיניג והימורים כמקורות הכנסה נוספים לאותם ספקי סטרימינג."

AVOD
תחום נוסף שמדבר עליו רוזמן, הוא ספריות התכנים. לדבריו, שנת 2023 תביא לקאמבק ועליה משמעותית בשימוש במודל AVOD (ספריית VOD שמשלבת פרסומות בתכנים) למול המודל המסורתי של SVOD (ספריית התכנים של נטפליקס ודיסני), שחקני ברודקאסט ויצרני הטלוויזיות.
"האתגר האמיתי לשנה הנוכחית היא ההתמודדות עם התחרות בין השחקניות המובילות בשוק של SVOD למול הצורך בשוק לייצר צמיחה ולהתמודד עם נטישת לקוחות." אומר רוזמן. "בנוסף, החשש מפגיעה בדמי המנוי הקיימים ברשתות הסטרימיינג המובילות. אותו מודל AVOD אמור להרחיב את בסיס הלקוחות ולייצר הכנסות גבוהות.
"שחקני ה-SVOD יתמודדו עם אתגר משמעותי. הם יצטרכו לגבש אסטרטגיה מקיפה שתכלול מודל עסקי חדש בדגש על ייצור מכירות, מניעת קניבליזציה של דמי מנוי קיימים ואיך לייצר פרסומות בזמן הנכון ובשילוב תכנים ללא פגיעה בחוויית הצפייה (האתגר המשמעותי ביותר לספקית הרשת נטפליקס)."
VR
רותם דולב, שותפה וראש סקטור הטכנולוגיה בדלויט צופה כי ייתכן שחווית צפיית ה- VR תהפוך למוקד המיינסטרים לשנת 2023.
דלויט העולמית צופה כי שוק המציאות המדומה (VR) יניב הכנסות של 7 מיליארד דולר ברחבי העולם בשנת 2023, עלייה מרשימה של 50% לעומת 4.7 מיליארד דולר ב-2022. לטענת המומחים הכול תלוי בתוכן משכנע, יישומים המנצלים את היכולות הייחודיות של המציאות המדומה וכל אלו יהיו המפתח לאפשר ל-VR ליהנות מקצב צמיחה משמעותי. עוד צופה כי שוק המציאות המדומה (VR) 90% מההכנסות הללו יגיעו ממכירות ערכות אוזניות, מתוכן 14 מיליון יחידות בממוצע של 450 דולר כל אחת צפויות להימכר ב-2023. התקדמות במשחקי VR חברתיים, סיפור סיפורים מהדור הבא, נסיעות וחינוך מרחוק, והדרכה ושיתוף פעולה ארגוניים יכולים לעזור להניע את האימוץ בשימוש של הVR.
"בשנת 2023, אנו מצפים שהתעשייה תתקדם בזיהוי יישומי הצרכנים והארגונים הספציפיים שעבורם VR אופטימלי בדרך בה הם יהיו מסוגלים לתת מענה לצרכים שאינם נענים כעת על ידי מכשירים אחרים או, למעשה, על ידי חוויות עולם." אומרת דולב.
"ע"י עידוד שימוש נרחב בקרב צרכנים המסתמך הן על האיכות והן על הכמות של תוכן VR." היא מוסיפה. "מכשירים כמו סמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות מחוברות שגשגו בזכות הזמינות של מיליוני אפליקציות. על מנת שצפייה דרך -VR ישגשג, אפליקציות VR ייעודיות יצטרכו לראות כמויות גדולות יותר של חדשנות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה