טלוויזיה

"לא הבנתי כמה המצב גרוע", נעמה יששכר נחשפת לראשונה

הצעירה הישראלית, שהיתה כלואה ברוסיה חודשים ארוכים בשל אחזקת חשיש בשדה התעופה, העניקה ראיון חושפני לרשת NBC האמריקנית. על רגע התפיסה: "הלב שלי נפל, לא ידעתי שהסמים בתיק שלי". על המקרה של כוכבת הכדורסל בריטני גריינר: "אני יודעת מה היא עוברת"
מערכת ice | 
נעמה יששכר משמאל (צילום אינסטגרם)
בראיון לרשת NBC, סיפרה נעמה יששכר בגילוי לב על קורותיה בתקופת המאסר, על אי הוודאות והפחד הגדול, על הרגע בו התגלה החשיש בין חפציה, תנאי המאסר הקשים, ועל הספר שהיא כותבת על החוויה המטלטלת.
יששכר מתראיינת גם על רקע המקרה של כוכבת הכדורסל האמריקנית בריטני גריינר, שהודתה בשבוע שעבר באחזקת סמים בבית המשפט במוסקבה וניצבת בפני עד עשר שנות מאסר, כאשר בארצות הברית גובר הלחץ הציבורי כלפי ממשל ביידן לעשות יותר כדי לשחררה.
"אני יודעת מה היא עוברת", אמרה נעמה בראיון, והוסיפה: "אני רואה את הסרטונים שלה ואני כאילו, אני מכיר את האולם הזה". לשאלה איזה מסר היא תמסור לגריינר, ענתה יששכר: "שתנסה לחייך. זה עוזר גם אם נראה שלא. זה ממש עוזר".
בראיון אמרה כי הלב שלה "נפל" כאשר הרשויות ברוסיה גילו שקית ניילון בין חפציה ובתוכה החשיש. היא סיפרה כי קודם נלקחה לחדר צדדי לשם חיפוש ללא נוכחות מתורגמן. כמו שיקרה גם בהמשך, אי הבנת השפה הרוסית היתה לה למכשול והיא נותרה בערפל של אי ודאות.
היא המתינה כ-20 שעות למידע בנוגע למצבה ובינתיים פנתה לשגרירות ישראל. "ידעתי שהמצב ככל הנראה גרוע, אבל לא הבנתי עד כמה הוא יכול להיות גרוע. זו אחת המדינות הגרועות ביותר למקרה מסוג זה", אמרה. 
היא נדדה בין מספר מתקני כליאה, בין השאר בבית מעצר לנשים שבו חיכתה למשפט במשך שישה חודשים. שם חלקה תא עם עוד 40 נשים והותרה לצאת רק שעה אחת ביום. היא לא קיבלה נייר טואלט, שמפו או אפילו מוצרי היגיינה נשיים וסמכה על אמה שתספק את הסחורה הדרושה.
יששכר, שכותבת בימים אלה ספר על החוויה שלה, אמרה שהיא ניסתה להישאר חיובית לאורך כל תקופת המאסר שלה, לנהל יומן הכרת תודה ולהתיידד עם כמה מחבריה לתא. בתקופת כליאתה ניסתה נעמה גם ללמוד רוסית. בין השאר, תמיד הקפידה להודות לשומרי הכלא.
"הפרדתי בין האנשים הגדולים בשלטון שמחליטים אם אני שם או לא לבין האנשים שאני רואה ביום יום", אמרה, "אני חושב שבגלל זה הצלחתי לחייך לסוהרים, להגיד תודה, להתפלל בכנות מכל הלב, לחשוב: 'וואו, החיים שלי כל כך עשירים, כל כך מלאים".
 
עוד הוסיפה יששכר: "אני חושבת שיש כל כך הרבה כוח במה שאנחנו מאמנים את המוח שלנו לחשוב. היה משהו שקראתי, והוא באמת שינה את כל מה שחשבתי. זה היה ציטוט שאמר שאם אתה לא יכול לשנות שום דבר אחר, אתה יכול לבחור לשנות את דעתך. זה היה כל כך פשוט".
כזכור, יששכר נידונה ל-7 וחצי שנות מאסר ב-2019, אך בילתה פחות משנה בכלא, והשיגה חנינה נכספת מהנשיא ולדימיר פוטין בעזרת רה"מ דאז בנימין נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה