טלוויזיה

הרשות השנייה בהחלטה דרמטית: מהדורות החדשות יקוצצו

מועצת הרשות השנייה בהחלטה דרמטית לגבי קיצוץ מהדורות החדשות בשני שלבים. זו ההחלטה הדרמטית שתצא לדרך | כל הפרטים
מערכת ice |  10
יונית לוי תמר איש שלום (צילום צילום מסך חדשות 12 13)
מועצת הרשות השנייה, בראשות יולי שמאלוב ברקוביץ' הכריעה וקבעה הערב (חמישי) כי מהדורות החדשות יקוצרו החל מעוד חודש ויסתיימו בשעה 21:15. בשלב השני, החל מה-1 באפריל 2022, תוקצר המהדורה לשעה אחת בלבד 21:00. ההחלטה הוכרעה ברוב של 6 חברי מועצה נגד 2 חברי מועצה. ותשתנה אלא אם יוחלט אחרת עד למועד השינויים. 
כזכור, ההערכה היתה יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מאז שנת 2017, תורה באופן רשמי על קיצור של שעה לשתי מערכות החדשות. ואילו לפני כשבועיים המועצה החליטה לדחות את ההחלטה. בישיבה שנערכה ועסקה בקיצור המהדורות השתתפו נציגי דירקטוריונים של קשת ורשת, גם מנכ"ל קשת אבי ניר הופיע ומנכ"ל רשת אבי בן-טל.
 
קשת אז הביעה התנגדות חריפה לקיצור המהדורות בישיבה. ככל הנראה, למרות ההתנגדות החריפה של אנשי הדירקטוריון בקשת הנטייה של הרשות השנייה היא לקצר את המהדורות בזמן של בין 15-30 דקות. הבכירים השתמשו במילים קשות ודרמטיות. הזהירו בפני "אסון", טענו כי "השמיים יפלו" והזהירו מפני פיטורים של עובדים רבים. 
כאמור, הערב לאחר דיונים ממושכים, החליטה מועצת הרשות השנייה על קיצור מהדורות החדשות לשעה, המהלך ייכנס לתוקפו ב-01 באפריל 2022. על מנת לאפשר זמן התארגנות, החל מה-09 בינואר 2022, יתבקשו הערוצים להוריד את אורך המהדורות לשעה ורבע. ההחלטה התקבלה ברוב גורף של קולות מועצת הרשות השנייה.
ברשות השנייה ציינו כי המועצה החליטה שהיא תמשיך את הדיונים בנושא החדשות ובמסגרתם תשמע הן את הערוצים המפוקחים והן גורמים מן הציבור. ככל שלא תתקבל החלטה אחרת, מהדורת החדשות תסתיים בשעה 21:00, החל מה-01 באפריל 2022.
המועצה קיימה דיונים ארוכים אשר במסגרתם הגיעו בכירי הערוצים המפוקחים וכן דירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות, להשמיע את טענותיהם והצעותיהם. מרבית הדירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות הביעו קושי וחלקם אף התנגדו באופן גורף לאורך המהדורה. כמו כן, שמעה המועצה גם גורמים מן הציבור ואת עמדת הנהלת הרשות השנייה. המועצה ביצעה, בין היתר, סקרים וקבוצות מיקוד אשר שימשו ככלי עזר להבין את רחשי לב הציבור וכן שמעה את נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, מר דוד רגב, אשר דיווח בפניה על אלפי תלונות שהגיעו אליו. כל אלה העלו כי הציבור דורש את קיצור המהדורות.
יוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: "לאחר דיונים ארוכים, מועצת הרשות השנייה, קיבלה היום החלטה חשובה מאוד למען הציבור – השבת המהדורות לאורכן המקורי, עם זאת, לא התעלמה מצרכי הערוצים המפוקחים. לצערי, בשנתיים האחרונות מצב החירום הפך לשגרה במדינת ישראל, התפרצות נגיף הקורונה, סבב לחימה וארבע מערכות בחירות, הביאו אותנו להיענות לבקשתם של הערוצים המפוקחים ולהאריך באופן זמני את מהדורת החדשות. אין ספק כי הציבור אמר את דברו ובהחלט הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו, לפנות מקום לתוכן נוסף ולחזק את היצירה הישראלית. טובת הציבור היא העומדת לנגד עיינינו ואני שמחה לבשר כי הבנו את הצורך העולה מן הציבור וקיבלנו החלטה להחזיר עטרה ליושנה - המהדורה תחזור לאורכה המקורי."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מצוין במילא הכל שם שקרים ושיווק של טפייזר (ל"ת)
    X 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מהדורות החדשות חוזרות על עצמן בהתמדה. שטיפת מוח מטורפת! (ל"ת)
    דודו 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הגיע הזמן
    רובי 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממלאים את המרקע בחדשות חוזרות ללא סוף משעה שלוש עד תשע וחצי,זהו נמאס גם שעה זה הרבה
    סגור
  • 6.
    הסוף לערוצי הפאשיזם ! (ל"ת)
    אסף 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    לא צופים בזבל שנקרא ערוץ 12
    דור 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיסגרו , ויזרקו את כל הבזויים.
    סגור
  • 4.
    בדיחה. צריך רק חצי שעה מהרעל הזה (ל"ת)
    דרמטי? 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    וזה נקרא "חדשות טובות"!!!!!
    עמית רומם 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סוף סוף.... קצת שכל במועצת הרשות השנייה. עכשיו חסרה רק הפעימה השלישית שתוריד את המהדורה ל25 דקות מקסימום שמתוכם 15 דקות יש רק חדשות בעניינים טובים שמקדמים את החברה. כך אולי נחזור להיות לאט לאט שפויים.... לחילופין, שווה להקים ערוץ יעודי רק לחדשות, תחקירים ודומיהם. כך רק מי שרוצה יכנס לערוץ והטלוויזיה המסחרית תעמוד סוף סוף במטרות שלשמן היא הוקמה - בידור להמונים
    סגור
  • 2.
    חם מתחילים עם החדשות משעה 4 עד 9 מוגזם (ל"ת)
    ראשית 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תיקון. משעה שלוש עד תשע וחצי בלילה. שטיפת מוח! (ל"ת)
    דודו 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומה אם יתר מהדורות החדשות
    מוטי 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה מהדורות חדשות לפני 3 אם 4 אם 5 אם 6 אם כל זה גם מדשות מה אםלבטל אותם גם
    סגור