טלוויזיה

אבל בתקשורת: המנחה האגדי שהמציא את תוכניות האירוח הלך לעולמו

בשורה קשה נפלה על התקשורת העולמית ועל הוליווד היום, עם הדיווח על פטירתו של אחד ממנחי הטלוויזיה הגדולים והפופולאריים בהיסטוריה, פיל דונהיו, בגיל 88
מערכת ice |  2
אולפן חדשות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

המופע של פיל דונהיו, אחת מתוכניות האירוח המצליחות בהיסטוריה וזו שסללה את הדרך לתוכניות שכבשו את העולם כמו זו של אופרה ווינפרי, דורגה במקום ה-29 מתוך 50 התכוניות המצליחות בכל הזמנים, על פי דירוג של TV Guide בשנת 2002.

תוכניתו של דונהיו שודרה במשך לא פחות מ-26 שנים בשידורים ארציים בארצות הברית בלא פחות מ-40 תחנות שידור, בין השנים 1970 ועד 1996. זאת בנוסף ל-3 שנים שקדמו לכך, כאשר שידר רק בערוצים המקומיים.
לא פחות מ-7,000 פרקים שודרו במסגרת תוכניתו "המופע של פיל דונהיו", אך הוא היה מעורב בפרויקטים טלוויזיונים נוספים, שהביאו אותו להישג המרשים והמכובד של שידור כמות כזו פרקים בטלוויזיה בסך הכל. דונהיו יצר בתוכניתו את הקרקע עליה נשענו המנחים הגדולים שבאו אחריו, כמו אופרה ווינפרי וג'רלדו ריביירה, ונחשב לחלוץ בתחומו.
 



המגיש האהוב הלך לעולמו בביתו באפר איסט סייד שבמנהטן, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, שלבסוף הכריעה את דונהיו, שנפטר בגיל 88. דונהיו היה ידוע בנוצרי קתולי מאמין, אך לא פעם הוא התבטא נגד היחס של הכנסייה לקהילת הלהט"ב. אחת האמירות המפורסמות שלו הייתה כשציין כי תמיד יהיה קתולי, אך שהוא "מקווה כי הכנסייה תצטרף לגזע האנושי ותתרחק מהתאולוגיה האנטי סקסואלית".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהי זכרו ברוך
    מנוחתו עדן 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנצב"ה
    סגור
  • 1.
    היה אנטי ישראלי (וכנראה היה בארונית בעצמו)
    מתן 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגב, לא שמעתי אותו מזכיר את הנצרות בתכניותיו כלל
    סגור