תיירות

דווקא עכשיו - חגיגת טבע ישראלי: "הפוגה מהמחשבות על הבית"

יותר מ-2,000 ילדים שפונו מבתיהם יצאו לסיורים מיוחדים עם צוות הקרן הקיימת לישראל בעמק הצבאים ובאתרים נוספים. עדו בן ה-10 סיפר: "התרגשנו לראות את להקות הציפורים". ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל: "לציפורים יש יכולת מופלאה להסיח את הדעת, ולהעניק שקט נפשי ותקווה לאנשים הצופים בהם"
מערכת ice | 
ילדים שפונו מבתיהם בסיור מרגש עם צפרי קק"ל (צילום קק"ל)
גם בזמן המלחמה, מיליוני ציפורים נודדות חולפות כעת מעל ישראל. קק"ל מתגייסת למען הילדים מהיישובים המפונים מהדרום והצפון הנמצאים במלונות בירושלים ונתניה. מדריכי וצפרי קק"ל הגיעו אל כ-2,000 ילדים שפונו מקו העימות ומהנגב המערבי אל מלונות באזור ירושלים ונתניה. הילדים לומדים על ציפורים בסביבה הקרובה למלון בו הם נמצאים ויוצאים לסיור בקרבת מקום. 
בירושלים הילדים יצאו לסיורים גם לעמק הצבאים הכוללת למידה עיונית ומעשית באמצעות מעקב אחר הציפורים באמצעות משקפות. בעמק הצבאים נחשפו הילדים למינים שונים של ציפורים כמו: עורב אפור, קאק, מיינה, יונת בית, צוצלת, עורבני שחור כיפה, דוחל שחור גרון, סופית, אגמית, סיקסק, שלדג גמדי, שלדג לבן חזה וכמובן (גם אם בלי כנפיים...): צבאים.
במסגרת הפעילות עם הילדים, צפרי קק"ל מסבירים להם על הליך העבודה הכולל צפייה ומעקב אחר הציפורים, מעבר ליכולת הזיהוי, גם ידע על בתי הגידול המועדפים של כל מין ומין ועל הסטטוס שלו, כלומר איפה הוא מופיע ומתי. צפרים רבים נוהגים לרשום את תצפיותיהם ביומן, ולדווח לאחרים אם הם ראו ציפור נדירה. יש אף שמנהלים רשימות של מינים שהם ראו. 

(צילום: קק"ל)
ירון צ'רקה הצפר הראשי של קק"ל: "שמחנו לארח את הילדים המפונים מהצפון והדרום ולהעניק כמה שעות של הפוגה מהמחשבות על הבית. לציפורים יש יכולת מופלאה להסיח את הדעת מצרות היום יום ולהעניק שקט נפשי ותקווה לאנשים הצופים בהם. הבטחתי לילדים שבתום המלחמה, נקיים סיורים גם בסמוך לבתיהם".
עדו בן ה-10 סיפר: "התרגשתי לראות את להקות הציפורים. אני מקווה שהן ביקרו גם מעל הבית שלי בדרום, אליו אני כל כך מתגעגע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה