תיירות

דיון סוער בוועדת הכספים: "כל הענף נחתך, אין להם עבודה"

ענף התיירות עמד בתקופת הקורונה לפני קריסה וניצל בעור שיניו הודות למספר מהלכים שבוצעו ומנעו את קריסתו. לאחר שהצליח להתאושש מעט בשנתיים האחרונות, שוב הענף חווה פגיעה קשה בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' שנפתחה ב-7 לאוקטובר, לאחר מתקפת הפתע של ארגון חמאס והטבח האכזרי שביצע ביישובי עוטף עזה
מערכת ice |  8
ישיבת ועדת הכספים (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ועדת הכספים של הכנסת בראשותו של חה"כ משה גפני קיימה היום (רביעי) ישיבה בנושא היערכותה של הממשלה לסייע כלכלית לענף התיירות, שסופג בשנים האחרונות מכות קשות. כזכור, ענף התיירות היה אחד מהענפים שנפגעו הכי הרבה בתקופת הקורונה ועד שהצליח להתאושש מעט, מלחמת חרבות ברזל החזירה את המצוקה לענף.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר במהלך הדיון: "חווינו את הקורונה, הענף שהכי נפגע במישרין זה התיירות על כך המשתמע מכך, כל תחום שאתה לוקח בענף התיירות, זה הגוף שמיד נפגע, אני לא יודע למה כל פעם מחדש אנחנו צריכים לעמוד ולהתחנן, יש פה צורך במענה מותאם לענף".
חלק מהבעיות שעלו במהלך הדיון הן ייחודיות לענף ולטענת חברי הכנסת, אינן מקבלות מענה במתווה הפיצוי הכללי לעסקים, כגון סוכנויות נסיעות שמחזורן גבוה מאוד אך רובו עובר לחברות התעופה ובתי המלון, מאחר והסוכנות משמשת כצינור ביניהם לבין הלקוחות. בנוסף, עלה כי קיים חישוב ללא מע"מ בענף זה ובמסגרת המתווה, הדבר גורם לשחיקה משמעותית בפיצוי.
עוד אמרו חברי הכנסת כי השוואה של ירידת מחזורים לשנת 2022 תביא לתוצאות שיפגעו גם הן משמעותית בפיצוי שיקבלו עסקי התיירות. סוגיה נוספת שעלתה במהלך הדיון היא העובדים בענף והחשיבות הגבוה לשימורם, כאשר לצד המלונות שעובדים באירוח מפוני הדרום והצפון, ישנם מלונות קטנים יותר שאינם עובדים וכל יתר פעילות הענף שאינה מלונות, אינה מתקיימת כלל.
שר התיירות, חיים כץ התייחס לנושא ואמר: "ענף התיירות נעצר, כל הענף נחתך, אין להם עבודה. הענף הזה צריך לקבל מענה כי הוא ענף כלכלי עם עתיד גדול שיכול להכניס למדינת ישראל הרבה מאוד כסף, אין דבר כזה לא לשמר את האנשים, כי ללמוד לבנות סמינר או כנס גדול לוקח 3 שנים. היה סדר גודל של 15 אלף תיירים ליום, ראינו שנה מבורכת עם פול הזמנות עד סוף השנה, שלשום נכנסו לישראל 26 אנשים כתיירים".
בסיכום הדיון, אמר יו"ר הוועדה גפני כי: "עסקנו עד עכשיו במתווה הכללי של הפיצויים, בנושא התיירות השר טיפל, אבל היה מאבק יותר על המתווה הכללי לעסקים, אין התייחסות פרטנית על הבעיות של התיירות, סוכני הנסיעות, מורי הדרך, זה הסקטור שנפגע במישרין מיד, לא צריך לחכות כדי לדעת זאת, אותו דבר היה בקורונה. אני יכול לעזור לממשלה והמציאות היא שאתה צריך להחליט מי בממשלה עובד איתך, מה התוכנית עליה אתה מתבסס, נביא 2 חברים מהאופוזיציה ו-2 מהקואליציה שישבו איתך בשקט לעזור עם התוכנית הזו. אנחנו איתך בכל הפגישות, ושתהייה תכנית שתיתן מענים למה שיש פה. זה יהיה לא פשוט, כי התיירות צריכים תיקון מיוחד שאין במתווה הכללי".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גפני בקרוב נגיע להוריד אותך
    888 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלב יומך קרוב
    סגור
  • 4.
    ממשלה אוכלת תושביה
    חנה 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עברינים מנהלים ממשלה לא להם. אנחנו משלמי המיסים גוזלים מאיתנו הזכויות
    סגור
  • 3.
    אילת עוד תרוויח בגדול
    ישראלי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פרסום רע
    סגור
  • 2.
    אתנן
    יורם 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל זמן שגפני. את סמוטריץ ימשיכו. לדאג לחירות שלהם ולא למדינה ,כלום לא יתקדם , הכספים הקואליציאוניים ימשיכו לזרום !!!!;
    סגור
  • 1.
    גפני. הרסת את המדינה עם השנור המסריח שלך. תתפגר.
    הרג"א עופר המשיח 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    10 0
    #בלי_השכלה_אין_תקומה
    סגור
  • ממשלה לתפארת
    לרפנינה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה לומר ארץ אוכלת יושביה
    סגור
  • אכול כפי יכולתך
    שרה 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממשלה עם עברינים שבאו לחלוב המדינה
    סגור
  • גפני וסמורטניץ
    לרפנינה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תתנו את הכסף למת חלים ולעמותות והשאר שיבקשו נדבות זאת מדינת ישגט
    סגור