תיירות

נתב"ג ממשיך לעבוד בצל הטילים: זה מה שיקרה היום

ביממה הזו יעברו בנמל התעופה בן גוריון עוד כ-28,300 נוסעים ב-186 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ 11,900 נוסעים נכנסים, מרביתם בעקבות אזהרות מסע או הצטרפות למערך המילואים
מערכת ice | 
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
נמל התעופה בן גוריון אמנם די שומם בימים אלה, אבל על פי הודעת רשות שדות התעופה, נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל חברות התעופה. מתחילת הלחימה בשבת שעברה (7/10) ועד יום ד' (18/10, כולל) נכנסו לישראל  כ 205,000 ישראלים.
היום, (חמישי), ה-19/10, יעברו בנמל התעופה בן גוריון עוד כ-28,300 נוסעים ב-186 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ 11,900 נוסעים נכנסים, מרביתם בעקבות אזהרות מסע או הצטרפות למערך המילואים.

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה ואצל חברות התעופה. יש לשים לב לכל השינויים וההודעות בנוגע לטיסה שלכם.
במקביל, המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול (רביעי) אזהרת מסע חריפה לטורקיה,  עם קריאה מפורשת לא לנסוע אליה. צרכנים שהזמינו חופשות (כרטיסי טיסה, מלונות וכיו"ב) מתלבטים מה לעשות עם הכרטיסים? האם ניתן לבטל הכול ולקבל החזר כספי? לדחות למועד אחר? או להפסיד את הכסף?
האם הצרכן רשאי לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי במקרה זה?
אם העסקה בוצעה במכר מרחוק (אתר אינטרנט, טלפון) ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה. (יום ביצוע העסקה לא נלקח בחשבון ולא מדובר ב"ימי עבודה") ועד 7 מימי עבודה (כלומר לא כולל שבתות וחגים) לפני מועד הטיסה. אבל, צרכנים המבקשים לבטל מהיום למחר- לא עומדים בתקנות  ולאותם צרכנים ככל הנראה לא יינתן החזר, מאחר וטענת סיכול היא טענה קלושה ולא פשוטה
 
מה קורה אם חברת התעופה בטלה את הטיסה בשל המצב הבטחוני בישראל?
במקרה זה הנוסע זכאי להחזר מלא, ללא פיצוי נוסף. חברות תעופה שנותנות רק שובר זיכוי למימוש עתידי ללא אפשרות לקבל החזר כספי פועלות בניגוד לחוק. חברת התעופה לא ביטלה את הטיסה ולא ניתן לבטל את העסקה על פי  חוק:
לאור אזהרת המסע לטורקיה (איום גבוה) האם  הזהרת מסע מהווה עילה לביטול עסקת תיירות?
בדרך כלל בתי המשפט לא  מקבלים את הטענה כי אזהרת מסע הוא אירוע מסכל המאפשר את ביטול העסקה, אולם ישנם מקרים בהם בתי המשפט פוסקים אחרת, בהתאם לנסיבות הפרטניות. לעמדת המועצה, ההגינות מחייבת גמישות  והבנה של העוסקים ובמקום בו ניתן לבטל את העסקה ללא עלויות ונזק לעוסק מן הראוי שיאפשר בנסיבות אלה לצרכן את הביטול.
ההגינות מחייבת גם כי במקרים בהם הועברו כספים לספקים ונותני שירותים בחו"ל, יסייעו העוסקים בארץ וסוכני הנסיעות לצרכנים לנסות לבטל את העסקאות ולקבל את כספם בחזרה, כיון שהם בד"כ מכירים את הגורמים השונים ואנשי הקשר וביכולתם לסייע. במועצה לצרכנות מציינים כי יש מדינות בהן  מאפשרים  לצרכן את הזכות לבטל חבילת נופש לפני מועד תחילתה ללא תשלום עמלת ביטול במקרה שביעד הטיול או בסביבתו הקרובה מתקיימות  נסיבות בלתי-נמנעות ויוצאות מהכלל אשר צפויות להשפיע באופן ממשי על מימוש החבילה או על העברת נוסעים אל היעד. במקרה כזה הצרכן יקבל החזר מלא על סכומים ששילם בעבור החבילה, אך לא יהא זכאי לפיצוי נוסף. בין הנסיבות: מלחמה, בעיות ביטחוניות חמורות, טרור, סיכונים משמעותיים לבריאות, ואסונות טבע.
המועצה לצרכנות: "לאור אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור על נסיעה ושהות בטורקיה ומרוקו  אנחנו קוראים  להתחשבות בנסיבות הייחודיות ולנהוג בהבנה כלפי הצרכנים  המבקשים לבטל את הטיסה  ולאפשר להם לקבל החזר כספי או להמירו לטיסה ליעד או למועד  אחר "
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה